Monday 10 November 2014

စကၠဝတၱိ သုုတၱံတရား ေတာ္ႏွင့္ က်ေနာ္၏ အေတြး အျမင္မ် ား


သာသနာ ေတာ္ၾကီးပ်က္စည္းရာ ပ်က္စည္းေၾကာင့္းကို ျပဳ ၾကသူ ငရဲမေၾကာင့္တဲ့ လူမိုက္မ် ားရဲ့ အမွဳ ကိုၾကည့္ရွဳ ျပီး အဘိဇၨာမပြား တပ္ေအာင္ေနတပ္ဖို ့ လိုပါတယ္။ ဒီေန ့ေခတ္မွာ သံဃာငယ္ေလးမ် ား ရဲ့မသိနားမလည္မွဳ ဟာ ဘာသာျခားမ် ားရဲ့ အထင္ေသးစရာလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ဘာသာဝင္ မဆို လူ ပါဘဲ လူျဖစ္ေတာ့ ခႏၶာ ငါးပါး ရထားျပီးသား ဓါတ္ပါးကို ကံစိတ္ဥတု
အဟာရက ျပဳ ျပင္စီမံလို ့ အသက္ရွင္ေနၾကရတာ ကို ငါ သူ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါ လို ့ အဝိဇၨာ နဲ ့ ဖုန္းထားေလေတာ့ အမွန္ျမင္သူ ပညာရွိ ဆို ရွားပါးေနတဲ့ ေခတ္ၾကီးမွာ မိမိ သည္သာ ေကာင္းမွဳ တစ္ခုကို ၾကိဳ းစားျပဳ ၾကပါ။ အထက္မွာ ျပသထားတဲ့ ပံု ကို ဝက္ဆိုဒ္ေတြထဲမွာ ေတြ ့လို ့တင္လိုက္တာပါ စာဖတ္သူ တို ့အေနနဲ ့ဆင္ျခင္ဥာဏ္ပြားနိဳင္ဖို ့သာရည္ရြယ္ပါတယ္။ ဒီစာကို ဖတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ မိမိ ကိုယ္ မိမိ ဘာရယ္ဆိုတာ ခဏေလးေမ့ထားနိဳင္ရင္ ပိုေကာင္းပါမယ္ ဒီတဒဂၤေလးမွား စာကိုဖတ္ေနရင္း သကၠာယဒိဌိ ေလး ကြာေနေစျခင္တာရယ္ စာဖတ္ျပီး အကုသိုလ္မျဖစ္ဘဲ အမွန္ကိုျမင္ေစခ်င္တာေၾကာင့္ ဒီလိုေျပာရတာပါ။ တရားသမား တစ္ေယာက္ရဲ့ အႏုသယ အကုသိုလ္ယူနည္းေလးေတြကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္ လူ တစ္ေယာက္ဟာ တရားကိုသဒၵါျဖစ္လို ့တရားဓမၼကို ေလ့လာလိုက္စားလာျပီး ဆိုရင္ ဗဟုသုတအေတာ္ေလးၾကြယ္လာရင္ ျဖစ္တပ္တဲ့ အကုသိုလ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္ ဒါကေတာ့ ကို ့ရဲ့ကံမၼပစၥေယာ Action ေတြအျဖစ္နဲ ့လုပ္ေဆာင္လာတဲ့အခါမွာ အျဖစ္တပ္တဲ့ သေဘာေလးပါ။ တရားေတာ္ကိုေတာ့ သဒၵါတရား ျဖစ္လို ့ေလ့လာလိုက္တာ အေတာ္ေလးကို စာသိေရာ သညာသိပါ သိလာတဲ့အခါ ဒိဌိကက္ထားဆဲ ျဖစ္လို ့ ငါ နဲ ့ သူ ဆိုတဲ့ အစြန္းႏွစ္ဖက္ကို ခြနင္းထားဆဲပါ ဘဲ ဒီေတာ့ ငါ နဲ ့ သူ ဆိုတဲ သယံကတံ ပရံကတံ အစရွိတဲ့ ပါ႒ိစကားအရ စြဲျမဲစြာဆုပ္ကိုင္ထားေလေတာ့ အမွန္ကိုမျမင္ေလေတာ့ ငါ သည္တရားကို ယံုၾကည္တယ္ တရားကိုေလးစားတယ္ တရားဓမၼတို ့အေပၚမွာ အထင္ၾကီးတစ္လံုးနဲ ့ ထင္ေနေလ့ရွိပါ တယ္ အဲဒီအခါ မွာ ဒီႏူးည့ံလွတဲ့ အကုသိုလ္ေလးဝင္ပါတယ္ ဘာလဲဆိုေတာ့ သူ မသိဘူး၊ ဟိုေကာင္က မသိဘူး၊ ငါ လုပ္ေနတာကဘာဘဲ ဟိုေကာင္လုပ္ေနတာကေတာ့ျဖစ္ဘယ္ကဲ့ သို ့ဘယ္ခ်မ္းသာ စသျဖင္း သကၠာယဒိဌိၾကီးတမ္းလန္းနဲ ့ အဘိဇၨာ ယူၾကေတာ့တဲ့ အခါမွာ တရားသမားပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အကုသိုလ္ျဖစ္ရေတာ့တာပါဘဲ ဒါေၾကာင့္ ဒီ Post ေလးကိုဖတ္တဲ့ အခါမွာ မိမိ ကိုယ္ မိမိ ငါဆိုတာေလး ကို ေရာ အေပၚပံုကို ျမင္ရလို ့ ဒီေကာင္ေတြကြာ ဆိုတာကို ေရာ မယူေစတဲ့ ငါ နဲ ့ သူ ဆိုတဲ့ အစြန္းေလးကို ဖယ္ျပီးဖတ္ၾကပါ။ ေျပာရရင္ေတာ့ တရား အလုပ္ကို လုပ္ရင္း အကုသိုလ္ယူနည္းေလး ကို ျမင္သြားေအာင္လို ့ပါ ျမင္မွေရွင္လို ့ရတယ္ ေလ မျမင္ရင္ ခလုပ္တိုက္မယ္ ေခ် ာ္လဲ မယ္ မို ့လား။ ဒါကိုလဲ ပဌာန္းေဒသနာထဲ မွာ ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာဓမၼာ ပစၥိမာနံ ပစၥိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ လို ့ေပးထားတယ္ မို ့လား ကုသိုလ္ေတြေတာ့ လုပ္ၾကတာပါဘဲ ပညာ မပါေလ ေစတနာ မမွန္ေလေတာ့ ေနာင္ျဖစ္တဲ့ ဝိပါက ပစၥေယာ ဆိုတဲ့ အၾကိဳ းရလဒ္ ၾကတာ့ အကုသိုလ္ျဖစ္ၾကရတာေလ။ စကၠဝတၱိ သုတ္ကို ေရးဖို ့ၾကာေနျပီ ခုလို အထက္က ပံုေလးကို ျမင္ရေတာ့ ကြယ္ေပ် ာက္ရမည္ မွန္ေသာ သာသနာကို ငါ ဘာ လုပ္ေပးရင္ တစ္ရက္ တစ္လ တစ္ႏွစ္ စျဖင့္ ဘယ္ေလာက္ထိအဓြန္ရွာမလဲ စဥ္းစားမိလာတယ္ ဒီေတာ့ နိဳင္တာ လုပ္မယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ ့ ဒီ Post ကိုေရးလိုက္တာပါ။ သာသနာ သံုးရပ္လံုးထြန္းကား ေနေသးတဲ့ ဒီေန ့ေခတ္မွာ က်ေနာ္တို ့ေတြဆိမွာ အခြင့္အေရးေတြ အားလံုးရွိေနေသးတယ္ တရားဆိုတဲ့ အျမတ္ဆံုး ရတာနာ ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္တပ္သူ ဟာ ဘုရားဆိုတဲ့ အျမတ္ဆံုး ရတနာ ကိုျမင္နိဳင္ သလို သံဃာ ဆိုတဲ့ အျမတ္ဆံုး ရတနာကို Automatically ျမင္နိဳင္မယ္ဆိုတာ ေျမၾကီးကိုလက္နဲ ့ ခတ္ၾကည့္ရင္ေတာင္ လြဲရင္ လြဲသြားမယ္ က်ေနာ့စကားမွာ လြဲစရာ အေၾကာင္းမရွိတာကို ပညာရွိသူေတာ္စဥ္ေတြ ျမင္မယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္ လို ့ဒီစာကိုရဲရဲၾကီးေရးလိုက္တာပါ။  လူေတြဟာ ငါ ဆိုတဲ့ အယူနဲ ့ သူ ဆိုတာကိုျမင္ ေနေတာ့ သူ လုပ္ေနတာ ေကာင္း မေကာင္း သိသာလြယ္ေတာ့ ေျပာျဖစ္လာတဲ့ ဆိုျဖစ္လာ တဲဲ့ ကာယကံ ဝစိကံ မေနာကံေတြကို အမွားသိကို ငါ သိတယ္လုပ္ျပီး အဘိဇၨ် ာ ကို လွိဳင္လွိဳင္ၾကီးပြားေနၾကေတာ့တာပါဘဲ။ ငါေကာင္းေအာင္ ေနမဟဲ့ ဆိုတဲ့လူေတြမွာလဲ အဝိဇၨာတန္းလန္း သကၠာယဒိဌိ တန္းလန္းၾကီးေတြနဲ ့ဆိုေတာ့ သူ ဆိုတဲ့အျခားေသာ လူ ေတြကို အထင္ေတြ အျမင္ေတြနဲ ့ ပုဒ္ခတ္လာတဲ့ အခါမွာ နိဳင္ငံေရး သမား ကို ေဆးဆရာေတြကို သမၼတကို ရပ္ကြက္လူၾကီးကို ေက် ာင္းဆရာ ကို ရဟန္းသံဃာကို ေဝဖန္ေျပာဆို လာတဲ့ ကံသံုးပါ မွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ဆိုတဲ့ ဟိတ္သံုးပါး ကပ္ေနသမွ် ေတာ့ ငါ သူ မိမိ ဘယ္သူဘယ္ဝါ မဆို ငရဲ တံခါးကို ကိုယ္ဘာသာ ကိုယ္ဖြင့္လိုက္တာ မျမင္လိုက္ရပါဘူး မျမင္ေအာင္လဲ အဝဇၨာက ဖုန္းထားေပးပါတယ္။ အေပၚမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ လူေတြထဲ က သမၼတ ကို ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုရင္ ေထာင္နဲ ့နည္းတယ္၊ နိဳင္ငံေရးသမားေတြကို ေျပာဆိုပုတ္ခတ္ရင္ စကားမ် ား ရန္ျဖစ္ၾကမယ္ ဆရာသမားကို ေျပာဆို ပုတ္ခတ္ရင္ ငရဲ နဲ ့နီးသြားျပီ ဘာလို ့လဲ ဆိုေတာ့ အနေႏၱာအနႏၱ ငါးပါးဝင္ ျဖစ္တဲ့ ဆရာ ကို ေစာ္ကားရာေရာက္သြားျပီ။ သံဃာေတာ္ေတြကို ေျပာဆိုပုဒ္ခတ္ရင္ ဗုဒၶံသရနံ ဂစၦာမိ ပ်က္သြားနိဳင္ လို ့ ဗုဒၶဘာသာ စစ္စစ္ကေန ဒိဌိၾကီး စစ္စစ္ ျဖစ္သြားမယ္ ဆိုတာကို နားလယ္ၾကဘိုလိုပါတယ္။ သရနဂံု ပ်က္သြားသူေတြ လားရာ ဂတိက ငရဲဆိုတာျဖစ္ဖို ့မ် ားတယ္ သို ့ေသာ္လည္း ျပဳ လုပ္တဲ့ Action ေတြကို အေလာဘ ဆိုတဲ့ ေစတနာ၊ အေဒါသဆိုတဲ့ ေမတၱာ၊ အေမာဟ ဆိုတဲ့ ပညာ အစရွိတဲ့ ဟိတ္ေတြနဲ ့ ျပဳ လုပ္မဲ့ ဆိုတဲ့ Action ေတြျဖစ္မွ သာ ငရဲ ကိုေရွာင္ကြင္းလို ့ရမယ္ ဒါဟာလဲ အေမာဟ ဆိုတဲ့ ပညာ အဓိပတိ ျဖစ္ဖို ့ လိုပါေသးတယ္။ ဒီေန ့လူငယ္ ေတြေရာ လူၾကီးေတြပါ သံဃာေတြကို ေစာကားေနၾကတာ သံဃာေတြအေပၚ အထင္မွားေနၾကတာ ဟာ အရင္းစစ္ေတာ့ အျမစ္ေျမက ဆိုသလို အဝိဇၨာက ဆီးတားထားေလေတာ့ မျမင္ၾကဘူး။ Facebook ေတြမွာ အျခားေသာ Social Website ေတြမွာ သံဃာေတြကို ေစာ္ကားေနၾကတာ မိမိ ငရဲ ကို မိမိ ဖန္တည္းေနၾကတာပါ။
        
          ဒီေန ့ေခတ္ သာသနာေတာ္ၾကီးမွာ သာသနာ သံုး ရပ္လံုးထြန္းကားေနပါတယ္ ပါဠိလိုေရးရတာ နည္းနည္းခက္တယ္ သာသနာသံုးရပ္ကို အသံထြက္အရေရးလိုက္ေတာ့မယ္ ပတိပါတၱိ ပတိယတၱိ ပတိေဝဒ ဆိုတဲ့ သာသနာ ျပီးရင္ လိမ္ဂ သာသနာက်န္ပါေသးတယ္ အဲဒီ လိမ္ဂ သာသနာေရာက္ရင္ သာသနာဟာရွိေနပါေသးတယ္ ဒီသာသနာ ျပီးမွ ဓာတုသာသနာ လာမွာပါ ဓာတုသာသနာကြယ္ျပီးမွာ က်ေနာ္တို ့ရဲ့ ေဂါတမ ဗုဒၶ ရဲ့ သာသနာကြယ္မွာပါ။ ဒီေတာ့ကာ အထက္မွာ ေဖၚျပေပးထားတဲ့ ပံုေလးဟာ လိမ္ဂ သာသနာရဲ့ ေရွ ့ေျပးေလးေတြပါ ဒီလိမ္ဂသာသနာက ရဟန္းကို သမုတိရဟန္းလို ့မျမင္ဘဲ မရမတ္ရဟန္းသံဃာမ် ားအျဖစ္ျမင္နိဳင္ျပီး ဆြမ္းမ် ားေလာင္းလွဳ ေပးအုန္းမယ္ဆိုရင္ အက်ိ ဳ းမ် ားရနိဳင္ပါေသးတယ္ လို ့ ဆိုထားပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကို ေထာက္ရင္ လိမ္ဂ သာသနာကိုမေရာက္ေသးတဲ့ ဒီန ့ေခတ္က ရဟန္းသံဃာေတြကို စိတ္ထားေကာင္းစိတ္ထားျမတ္ေလးေတြနဲ ့ ဆက္ဆံ ေျပာဆိုၾကဖို ့လိုပါတယ္ အထူး သျဖင့္ Facebook မွာ တပ္ေယာင္ကား နိဳင္ငံေရးသမား အခြင့္ေရးသမားေတြဟာ Like ရဖို ့အေရး ေရးျခင္တာေရးေနတာကို ပညာနဲ ့ ၾကည့္ပါ တဏွာနဲ ့ အဝဇၨာနဲ ့ အၾကည့္ၾကပါနဲ ့ သင္ တို ့အတြက္ သံဃံသရနံဂစၦာမိ မပ်က္ၾကပါေစနဲ ့ ဒီလို ့လူေတြရဲ့ ပညာမဲ့မွ ုေတြဟာ လူ ့သက္တန္းကိုပါ ဆုပ္ယုတ္ေစတာကို စကၠဝတၱိသုတၱံ မွာ ဘုရားေဟာထားတာကို ေျပာျပခ်င္တာပါ သိျပီးသားလူထက္ မသိေသးသူမ် ားပါတယ္။ မိမိ ကို မိမိ စာဖတ္လွျပီထင္ေနခဲ့ က်ေနာ့မိတ္ေဆြတစ္ခ်ိ ဳ  ့ေတာင္ စကၠဝတၱိသုတ္ကို ေျပာျပေတာ့ တအံ့တၾသ နားေထာင္တာၾကံဳ ဖူးေတာ့ ေရးျခင္ေနတာၾကာပါျပီ ဘာ့ေၾကာင့္ လူေတြရဲ့ သက္တန္းမတူညီၾကတယ္ဆိုတာကို ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားဟာ ဟိုတစ္ခ်ိန္က လူတို ့သက္တန္းနဲ ့ ေနာင္လာမဲ့ လူတို ့သက္တန္းကို မဟာဥာဏ္ေတာ္ၾကီးနဲ ့ေဟာေျပာခဲ့တာပါ။


      စကၠဝတၱသုတၱံ ကို အလြန္ရွည္လွ် ားတဲ့ ဒီဃနိကယ္ ထဲမွာထဲ့သြင္းထားပါတယ္၊ အတိတ္ကိုျပန္ၾကည့္ရင္ လူတို ့အသက္ အႏွစ္ရွင္ေသာင္းတန္းက စျပီးေဟာထားပါတယ္ က်ေနာ္ေတြးမိတဲ့အေတြးအရ ေပါ့ ကႆ     ဖဘုရားရွင္သာသနာ ကြယ္ျပီး လူေတြလဲ ဒီလိုဘဲ သက္တန္းေတြ ဆုပ္ ဆယ္ႏွစ္တန္းေရာက္ ျပီး သက္တန္းေတြျပန္တက္ အသေခၤ် တန္းျပန္ေရာက္ ျပီး သက္တန္းေတြ ျပန္က် လို ့ အႏွစ္ရွစ္ေသာင္းတန္းမွာ စတင္ေပၚလာတဲ့ ဒုစရိုက္တရားေတြလို ့ယူဆပါတယ္ ဘာလို ့လဲ ဆိုေတာ့ ေနာင္လာမဲ့ အရိေမေတၱယ်ျမတ္စြာဘုရား ဟာလည္း လူတို ့သက္တန္းျပန္ဆုပ္လာျပီး အႏွစ္ ရွစ္ေသာင္းတန္းမွာပြင့္ေတာ္မူမယ္ လို ့ဒီ စကၠဝတၱသုတၱံထဲမွာ ေဟာထားလို ့ပါဘဲ၊ အဲဒီလူတို ့အသက္ ရွစ္ေသာင္းတန္းမွာ ဝဠွေနမိ ဆိုတဲ့ စၾကၤာဝေတးမင္း ဆိုတာရွိခဲ့ပါတယ္ သူ ့အဆက္သားစဥ္ေျမးဆက္ဆက္တိုင္တိုင္စၾကၤာဝေတးမင္းေတြၾကီးပါဘဲ။ ဒီေနရာမွာ စၾကၤာဝေတး မင္းဆိုတာ သီလ သမာတိျပည့္စံုရပါတယ္ စၾကၤာဝေတးမင္း ဟာ သာမန္မင္းေတြထက္ ထူးျခားတာက စၾကၤာဝေတးမင္းတို ့ရဲ့ က်င့္ဝတ္ကိုက်င့္မွ စၾကၤာဝေတးမင္းျဖစ္တာပါ ဘုရားျပီးရင္ ဘုန္းတန္ခိုးအၾကီးဆံုးလူ သားပါဘဲ စၾကၤဝေတးမင္း မွာ မမ်ိဳ းသမီးဘဝနဲ ့ စၾကၤာဝေတးမင္းျဖစ္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး စၾကၤာဝေတးမင္း မွန္သမွ် ေယာကၤ် ားစစ္စစ္ ပူရိသ စစ္စစ္ေတြသာ ျဖစ္ပါၾကပါတယ္ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အရင္ဘဝက ျပဳ က်င့္တဲ့ အက်င့္ေကာင္းတို ့ရဲ့ အက််ဳိ းေပးျဖစ္သလို ့ လက္ရွိဘဝမွာလဲ စၾကၤာဝေတးမင္း တို ့ရဲ့က်င့္ဝတ္ကို က်င့္ၾကံမွာသာ စၾကၤာရတနာယဥ္ကို ပိုင္ဆိုင္ရလို ့ပါဘဲ စၾကၤာဝေတးမင္းတိုင္းမွာ ရတနာ ပါးျပည့္စံုရပါတယ္ စၾကၤာရတနာ၊ ဆင္ရတနာ၊ ျမင္းရတနာ၊ ပတျမားရတနာ၊ မိန္းမရတနာ၊ သူေဌးရတနာ နဲ ့ သားၾကီးရတနာတို ့ပါဘဲ အဲဒီရတနာေတြထဲက စၾကၤာရတနာၾကီးကေတာ့ ေဟာဒီၾကၤာဝဠာၾကီး ကို စီးျပီးသြားနိဳင္တဲ့ စၾကၤာယဥ္ၾကီးကေတာ့ အထူးျခားဆံုးပါဘဲ စၾကၤာမင္းဆိုတာ စၾကၤာဝဠာ ကြ်န္းၾကီးေလးကြ်န္းလံုးကို ပိုင္စိုးေတာ္မူေသာ ဘုရင္သာျဖစ္ပါတယ္ က်ေနာ္တို ့ယၡဳ ေနတဲ့ ေတာင္ကြ်န္းအပါအဝင္ေပါ့။ ဒါကစၾကၤာဝေတးမင္း အေၾကာင္းနဲနဲ ဖြင့္ျပတာပါ၊ ဝဠွေနမိ မင္းကေန အဆင့္ဆင့္ေသာ စၾကၤာဝေတးမင္းေတြဟာ သူတို ့ရဲ့က်င့္ဝတ္တရားနဲ ့ အညီ က်င့္ေနခဲ့လို ဆက္ေျမာက္ မင္းရဲ့ သားေတာ္ရဲ့ အလွည့္မွာ စၾကၤာမင္းတို ့ရဲ့ က်င့္ဝတ္ကို က်င့္ရာမွာ တစ္ခုကိုပ်က္ကြက္ရာကစျပီး လူတို ့သက္တန္းဆုပ္ယုတ္လာရတာပါ။ စၾကၤာမင္းတိုင္းရဲ့ စၾကၤာရတနာယဥ္ဟာလည္း စၾကၤာဝေတးမင္း ေျပာင္းတိုင္း ေျပာင္းတိုင္း ကြယ္ေပ် ာက္သြားရပါတယ္ ေနာင္တက္တဲ့ စၾကၤာဝေတးမင္းက စၾကၤာဝေတးမင္းတို ့ရဲ့ က်င့္ဝတ္ကို က်င့္မွာ သူ ့အလို လို ျပန္ေရာက္လာၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ရွစ္ခုေျမာက္မင္း အလွည့္စၾကၤာယဥ္ၾကီးကြယ္သြားေတာ့ ဒီမင္းဟာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္တယ္ ဒီယဥ္ေပ် ာက္သြားတာကိုလဲ ေရွာက္ေျပာတယ္၊ စၾကၤမင္းဆိုတာ စၾကၤာယဥ္ေပ် ာက္သြားတာကို မေျပာရပါဘူး ဖခမည္းတာ္ကို ေရွာက္တင္ျပီးေမးရပါတယ္ စၾကၤာမင္းက်င့္ဝတ္ကို က်င့္မွ စၾကၤာယဥ္ကို ျပန္ရတာပါ၊ သူ ့အလွည္မွာ မူးၾကီးမတ္ၾကီးေတြကိုလဲ ေျပာျဖစ္ပါတယ္ ေနာက္ျပီး ဖခမည္းေတာ္ကိုလည္း စၾကၤာမင္းက်င့္ဝတ္ကို မေမးပါဘူး ဒီအတိုင္း စၾကၤာဝဠာၾကီးကို သြားလို ့ကလဲ မျဖစ္ပါဘူး ဒါကိုသိတဲ့ မူးမတ္ေသနာပတိေတြက ပညာရွိေတြကို ေမးရမယ္ ေျပာလို ့ ေမးျမန္းက်င္ ့ၾကံခဲ့ေပမဲ့ သူမလိုက္နာတာ တစ္ခ်က္ရွိေနပါတယ္ စၾကၤာမင္းေတြရဲ့ က်င့္ဝတ္္ေတြထဲက ဥစၥာ မရွိသူေတြကို ေပးကန္းေထာက္ပန္ ့ရမယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ ကို သူမလိုက္နာခဲ့ ပါဘူး သူ ့မွာဒီတစ္ခ်က္ ပ်က္ကြက္ေနပါတယ္ အႏွစ္ရွစ္ေသာင္းတန္း မွာ ဆိုေတာ့ လူေတြရဲ့ အသက္ကို တြက္သာၾကည့္ေပေတာ့ လူေတြဟာ အႏွစ္ ၅၀၀ ေရာက္မွ လူလားေျမာက္လို ့ အိမ္ေထာင္သားေမြးျပဳ လို ့ရတာပါ။ ဒီလိုပစၥည္းဥစၥာ မေထာင္ပန္ ့ေတာ့ တိုင္းျပည္မွာ ဆင္းရဲ မွဳ ေတြ စျဖစ္လာျပီး ခိုးမွ ုေတြ စေပၚေပါက္လာပါတယ္ ဒီအခါမွာ မရွိတဲ့လူေတြက စ ခိုး တပ္လာပါတယ္ အဲဒီေခတ္လူေတြဟာ အားလံုး ရုပ္ေခ် ာၾကပါတယ္ သီလ အက်ိ ဳ းေပးေတြေၾကာင့္ပါ။ ဒီမင္းၾကီးက အဲလို သူခိုးေတြေပၚလာေတာ့မွ သူခိုး ကို ဖန္းျပီး စစ္ေမးလို ့ သူခိုးကလဲ ဟုပ္မွန္ေၾကာင္း ခိုးမိေၾကာင္း ဝန္ခံ လို ့ လိမ္မေျပာေသးဘူးေနာ္ ဒီေတာ့ ဘုရင္ က ေငြေၾကးေထာင့္ပန္ ့ျပီး လုပ္ကိုင္စားေသာက္ဖို ့ လွဴ ဖို ့က အစေပးေတာ့ က် န္လူေတြက ဘုရင္ၾကီးက ခိုးရင္ ေငြေထာက္ပန္ ့တယ္ ဒို ့လဲ ခိုးမယ္ေတြျဖစ္လာတယ္ ဒီလိုနဲ ့ လူမွဳ ျပႆ     နာေတြစလာေတာ့ ခိုးမွုဳ ေတြပိုမ် ားလာတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဘုရင္ၾကီးကေတြးတယ္ ဒီအတိုင္း သာေငြေတြေထာင့္ပန္ ့ေနရင္ ခိုးမွဳ က ျပီးမွာ မဟုပ္ေတာ့ဘူးဆို ျပီး ခိုး တဲ့ လူကို သတ္ေစအမိတ္ထုပ္ပါေလေရာ ဒီေတာ့ လူေတြကေတြးလာတယ္ ဘုရင္က ခိုးရင္ သတ္တယ္ ဒီေတာ့ ဒို ့ မခိုးေတာ့ဘူး လို ့ျဖစ္မလာဘဲ ဒို ့လဲ လက္နက္လုပ္ျပီး လုယက္တိုက္ခိုက္မွျဖစ္မယ္လို ့ဆိုျပီး လက္နက္ေတြလုပ္လာရကစျပီး ပါဏာတိပါတာ အမွဳ ၾကီးစတင္ ေပၚလာလိုက္တာ လူတို ့ရဲ့ သက္တန္း အႏွစ္ရွစ္ေသာင္းကေနျပီး အႏွစ္ ေလးေသာင္းတန္းကို ထက္ဝက္ၾကီးထိုးဆင္းသြားပါတယ္ လူတို ့ရဲ့ ရုပ္ရည္ဟာလည္း အနည္းငယ္ ဆိုးလာပါတယ္ သက္တန္းက် တိုင္းရုပ္ေတြက ဆိုးဆိုးလာပါတယ္။ ဒီလူတို ့ရဲ့သက္တန္း ရွစ္ေသာင္းတန္းမွာ အဒိႏၷဒါ နာ နဲ ့ ပါဏာတိပါတာ ကံကို ျပစ္မွာက်ဴ းလြန္မိတာေၾကာင့္ သက္တန္းက် ရတာပါ။ 
          
        ေနာင္ အႏွစ္ေလးေသာင္းတန္းလူေတြဆီမွာ ဘာထြန္းကားလာသလဲ ဆိုတဲ့ ဘုရင္ကခိုးရင္သတ္ေတာ့ ေသမွာေၾကာင့္လို ့မခိုးရပါဘူး ဆိုတဲ့ မုသာဝါဒ ကံၾကီး ေပၚေပါက္လာခဲပါတယ္ ဒီကံတစ္ခု ေပၚလိုက္တာနဲ ့ အႏွစ္ေလးေသာင္းတန္းက လူေတြရဲ့ သက္တန္းဟာလဲ ေနာက္ထပ္ထက္ဝင္က်သြားျပီး ရုပ္အဆင္းလဲက် လာပါတယ္ လူတို ့အသက္ ႏွစ္ေသာင္းတန္းကို က် သြားပါတယ္။ 
      
              ဒီလူတို ့အသက္ ႏွစ္ေသာင္းတန္းေရာက္ေတာ့ ေနာက္ထပ္ဒုစရိုက္တစ္ပါ ထပ္ေပၚလာပါတယ္ အဲဒါကေတာ့ ကုန္းေခ် ာစကား ပါဘဲ မခိုးသူကို ခိုးပါတယ္ဆိုျပီး ဘုရင့္ကိုတိုင္တဲ့ကုန္းေခ် ာကုန္းတိုက္ တဲ့ ဒုစရိုက္ေၾကာင့္ လူတို ့သက္တန္းဟာ ထက္ဝက္ထပ္က် ျပီး ထိုေခတ္လူတို ့ရဲ့ သားသမီးေတြဟာ အႏွစ္ႏွစ္ေသာင္းကေန အႏွစ္တစ္ေသာင္းတန္းကို က် သြားျပီး ရုပ္ရည္လဲ က် ဆင္းလာပါတယ္။ 

     ထိုလူသက္တန္း အႏွစ္တစ္ေသာင္းတန္းလဲ ေရာက္ေရာ လူတို ့ရဲ့ ရုပ္ရည္ရူပကာ ဟာ သိသိသာသာ ကြဲျပားလာပါတယ္ တစ္ခ်ိ ဳ  ့ ရုပ္ အရန္းလွျပီး တစ္ ခ်ိ ဳ  ့ရုပ္အရန္းဆိုး တာျဖစ္လာပါတယ္ ဒါဟာ လူတို ့ရဲ့ သီလသမာဓိ ကြာမွ ုေၾကာင့္ဆိုတာ ညင္းစရာမရွိပါဘူး ဒီလိုရုပ္အဆင္းေတြကြာဟမွဳ ေၾကာင့္ ေပၚလာတဲ့ ဒုစရိုက္တရားကေတာ့ လွတဲ့လူကို မလွတဲ့ လူက စံုမက္ရာမွာ မွားရြင္းတဲ့ ကာေမသုအမွဳ စတင္ထြန္းကားလာပါ တယ္ အဲသလို ကာေမသုမစၦာစာရကံလဲ ထြန္းကားလာေရာ လူသက္တန္းထက္ဝက္ ထပ္ဆုပ္သြားျပီး ထိုလူေတြရဲ့ သားသမီးေတြဟာ အႏွစ္ ငါးေထာင္တန္းကို ထက္ဝက္ထိုးက် သြားျပန္ပါတယ္။ 

     ထိုအႏွစ္ငါးေထာင္တန္း ေခတ္လူေတြဆီမွာ ဒုစရိုက္ ႏွစ္ပါးထပ္ထြန္းကားတယ္ အဲဒါကေတာ့ ဖရုသဝါစာ လို ့ေျပာရမယ္ထင္တယ္ အဲဒီေခတ္ကလူေတြ ဆဲ တပ္လာတယ္ သိမ္ဖ်င္းတဲ့ စကားေတြေျပာတပ္လာတယ္ အဲဒီတရား ႏွစ္ပါးေပၚလာတြက္ အတြက္ေၾကာင့္ အႏွစ္ငါးေထာင္တန္းကေန အႏွစ္ ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာတန္းကို က် သြားတယ္ ထံုစံအတိုင္း လူေတြရုပ္ပိဆိုးလာတယ္။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခုေျပာစရာရွိတာက လူသက္တန္းျခင္း မညီၾကေတာ့ဘူး တစ္ခ်ိ ဳ  ့ အႏွစ္ ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာ တစ္ခ် ိဳ  ့ အႏွစ္ ႏွစ္ေထာင္ျဖစ္လာတယ္

    ထိုအႏွစ္ ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာတန္း နဲ ့ အႏွစ္ ႏွစ္ေထာင္ကလူေတြဆီမွာ ထြန္းကားလာတဲ့ တရား ႏွစ္ပါးရွိတယ္ အဲဒါေတြကေတာ့ေတာ့ အဘိဇၥ် ာနဲ ့ ဗ် ာပါဒ တစ္ရားႏွစ္ပါးျဖစ္တယ္ ဒီတရား ႏွစ္ပါးျဖစ္ထြန္းလာတာေၾကာင့္ လူ ့သက္တန္း တစ္ေထာင္တန္းကို ထိုးဆင္းသြားပါတယ္။ ရုပ္ေတြဆိုတာကေတာ့ သက္တန္းဆုပ္ေနသမွ် ရုပ္အဆင္းကလဲ ဆုပ္ဆုပ္လာတာပါဘဲ။

    ထိုလူသက္တန္း တစ္ေထာင္တန္းလူတို ့တြင္အယူဝါဒ အသစ္အဆန္းေတြ ေပၚေပါက္လာတယ္ ေျပာရရင္ေတာ့ဗ် ာ မိစၦာဒိဌိတရား ၁၀ ပါးအားလံုးထြန္းကားေနျပီျဖစ္တယ္ ဒီအတြက္ေၾကာင့္လူသက္တန္းဟာ လည္း အႏွစ္ငါးရာတန္းကိုက် လာတယ္ရုပ္အဆင္းလဲ က်လာတယ္ သူတို ့သားသမီးလက္ထက္မွာ သက္တန္းဟာ ငါးရာျဖစ္သြားပါတယ္။

    အႏွစ္ငါးရာေရာက္လို ့ေနာက္ထပ္ထြန္းကားလာတဲ့ ဒုစရိုက္တရားမ် ားကေတာ့ သံုးခု ျဖစ္ပါတယ္ ပထမတစ္ခုကက မိစၦာရာဂ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒုတိယက ဝိသမေလာဘျဖစ္ပါတယ္၊ တတိယကေတာ့ မိစၦာဓမၼတို ့ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ မိစၦာရာဂ ဆိုတာက ဖေအ နဲ ့သမီး မေအ နဲ ့သား မွားမွားယြင္းယြင္း ကာမဆက္ဆံတာကို ေျပာတာပါ က်ေနာဖတ္ဖူတဲ့ အဂၤလိပ္စာအုပ္ တစ္အုပ္ထဲက မွတ္တန္းအရ ၁၉၇၀ ခုေလာက္က အေမရိကန္နိဳင္ငံရဲ့ မဒိန္းမွဳ ၂၀၀ မွာ အေဖ နဲ ့ သမီး ကာမ ဆက္ဆံတဲ့အမွဳ က ၁၉၀ ေက် ာ္ပါဝင္ေနတယ္ လို ့ေဖၚျပထားတာ ဖတ္ဖူးပါတယ္၊ အခုေနထိုင္ေနတဲ့ မေလး နိဳင္ငံ မွာ ဒီလို အမွဳ ေတြအျပင္ မေအ နဲ ့ သား ကာမ ဆက္ဆံတာကို ပါၾကားဖူးရ ပါတယ္။ က် ေနာ္ျမန္မာနိဳင္ငံ ေနစဥ္က ဒီလို အမွဳ ဆိုတာမၾကားဖူးခဲ့လို ့ အရန္းကို အံ့ၾသရပါတယ္။ ဝိသမာေလာဘ ကိုေတာ့အထူးရွင္းျပ ေနစရာ မလိုဘူးထင္ပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာ မိစၦာဓမၼ ဆိုတာဟာ လိြင္တူျခင္း အိမ္ေထာင္ျပဳ ျပီး ကာမ ဆက္ဆံၾကတာကို ေျပာတာပါ က် ား က် ား ခ်င္း မ မ ခ်င္းကာမဆက္ဆံၾကတယ္ေပါ့ဗ် ာ။ ဒါကို နယ္သာလန္နိဳင္ငံ မွာေတာ့ Human Right လို ့ဆိုျပီးထားပါတယ္ ဒါေလး ကို ျမင္ရေတာ့ က်ေနာ္တို ့ ဗုဒၶဘာသာ နဲ ့ ဒီမိုကေရစီ တို ့ Human Right တို ့ဆိုတာ ဓမၼာေသာက အင္းဝရာဇာ မအပ္စပ္တာကို ျမင္လာရတယ္ ဒါဟာလည္း ဘာသာေရးကို ျမတ္ျမတ္နိဳ းနိဳ း ခ်စ္တပ္လာမွ ပါ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ လူဆိုတာ အဝိဇၨာ ရယ္ တဏွာရယ္ ရွိေနၾကေတာ့ အမွန္ကို မျမင္ဘဲ အရာရာကို လိုခ်င္ေနၾကေတာ့တာပါဘဲ။ ေျပာရရင္ေတာ့ဗ် ာ လူေတြဟာ အခြင့္ ေရးသမားမ် ားတယ္ လို ့ ေျပာခ်င္တာပါဘဲ။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို ့ဒီေန ့ရေနတဲ့ အခြင့္ေရးေတြထဲ မွာ မွန္ကန္တဲ့ အခြင့္ေရးယူနည္းကို ၾကေတာ့ ဘယ္သူမွ မယူျခင္ၾကပါဘူး က်ေနာ္တို ့သာသနာနဲ ့ၾကံဳ ေနတယ္ သာသနာကေပးေနတဲ့ အခြင့္အေရးျဖစ္တဲ့ သံသရာ ဘဝ ဆက္ျပတ္ေအာင္ လုပ္နိဳင္တဲ့ အခြင့္ေရးကိုၾကေတာ့ ဘယ္သူမွ မယူၾကပါဘူး။ ကဲ လူတို ့သက္တန္းကို ျပန္ဆက္ပါအုန္းမယ္ ဒီတရားသံုးပါးေပၚလာတာေၾကာင့္ လူ ့သက္တန္းထက္ဝက္က် သြားျပန္တယ္ ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္ သို ့မဟုပ္ ႏွစ္ရာေပါ့ဗ် ာ။ 

     ဒီ ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္ ႏွစ္ရာ တန္းမွာ ဘာေတြျဖစ္လာသလဲ ဆိုေတာ့ လူေတြဆီမွာ ရိုေသမွဳ တရားေခါင္းပါးလာတယ္၊ ဒါေတြကဘာေတြလဲ ဆိုေတာ့ အမိ ကို ရိုေသလုပ္ေၾကြးျခင္း နဲလာတယ္၊ အဖ ကို ရိုေသျခင္းလုပ္ေၾကြးျခင္းနည္းလာတယ္၊ သံဃာ ကို ရိုေသျခင္းလုပ္ေၾကြးျခင္းနည္းလာတယ္၊ သာမဏ ျဗာဟၼဏ ေတြကို ရိုေသျခင္း နည္းလာတယ္၊ ျပီးေတာ့ ေရႊမ်ိဳ းသားခ်င္း အၾကီးအကဲ ေတြကို ရိုေသျခင္းနည္း လာတယ္၊ ဒီလိုအရိုေသတရား ေခါင္းပါးလာတာေၾကာင့္ လူ ့သက္တန္း ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္ကေန တရာတန္းကိုဆင္းသြားရပါတယ္။ 
  
  က်ေနာ္တို ့ ခင္ဗ် ားတို ့ေတြရဲ့ ဘဝ တစ္ရာတန္းကေန ဆိုးဆိုးဝါးဝါး ဆုပ္မသြားေလာက္ေအာင္ကံေကာင္းေနရတာကေတာ့ ခု က်ေနာ္တို ့ရဲ့ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူလာလို ့ လူေတြထဲမွာ ဘုရား တရား သံဃာ ကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္သူေတြ ေပၚလာေပလို ့ ရဟႏၱာ အရွင္သူျမတ္ေတြရွိေနေသးေပလို ့ ဒီလူ ့သက္တန္းဟာ ဒီေန ့ထိ တစ္ရာတန္းမွာ တည္ေနေသးတယ္ လို ့ေျပာနိဳင္ပါတယ္ တစ္ခ်ိဳ  ့က ခုေခတ္လူ ့သက္တန္းကို ၇၅ လို ့ဆိုေနၾကပါတယ္ က် ေနာ္ကေတာ့ တရာတန္းမွာ အျပည့္ဝရွိေနေသးတယ္လို ့ ယံုၾကည္တယ္။ က်ေနာ္ အဖို ့ ၁၉၈၈ မွာကြယ္လြန္သြားေတာ့ သူ ့အသက္ ၉၈ ႏွစ္ပါ။ က် ေနာ့္ အဖြားရဲ့ အေမ ကို က်ေနာ္မွီလိုက္ပါတယ္ က်ေနာ္ အသက္ ႏွစ္ဝန္းက်င္မွာ ဆံုးသြားတာပါ သူကြယ္လြန္ေတာ့ အသက္ ၁၀၄ ႏွစ္မွာပါ။ က်ေနာ္အေဖ ကေတာ့ သူ ့အေဖ အေမ ကို မွီေအာင္ေနမသြားရပါဘူး ၇၈ ေလာက္မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါတယ္ ဒါက လူသက္တန္း တစ္ရာက်န္ေနေသးတာကို ျပတာပါ။ 

    ဒီေတာ့ ဘုရားက ဆက္ေဟာထားပါေသးတယ္ လူ တို ့သက္တန္း ဆယ္ႏွစ္တန္းေရာက္အုန္းမယ္တဲ့ ထိုဆယ္ႏွစ္တန္းကလူေတဟာ ပိဋကတ္ေတာ္ထဲ ဖတ္ရတာကေတာ့ ငါးႏွစ္သမီးမွာ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကမယ္လို ့ပါ တယ္၊ က်ေနာ္နာဖူးတဲ့ တရားတစ္ေခြထဲမွာ ေတာ့ ငါးလ သမီးဆိုအိမ္ေထာင္ျပဳ ျပီလို ့ ေဟာထားတာ ၾကားဖူးတယ္။ ဆရာေတာ့္အေဟာအရ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြထဲကမူကြဲအရ လို ့ေျပာပါတယ္၊ က် ေနာ္ကေတာ့ ႏွစ္သမီးလို ့လဲဖတ္ထားဖူးပါတယ္ စကၠဝတၱိသုတ္ထဲမွာလဲ ႏွစ္သမီးမွာ အိမ္ေထာင္ျပဳ ၾကမယ္လို ့ဘဲေရးထားပါတယ္။ ဒီလူ ့သက္တန္း ဆယ္ႏွစ္ေရာက္ရင္ ဘာေတြျဖစ္မလဲ ဆိုတာကို ဘုရားက ေဟာထားတာက ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္က သေလးထမင္း ကို လူေတြအျမတ္ထား စားၾကသလို လူ ့သက္တန္း ဆယ္ႏွစ္ေရာက္ရင္ "လူး" ဆိုတာကို ထမင္းအျဖစ္စားၾကမယ္တဲ့ "လူး" "ဆပ္" " ေျပာင္း" ဆိုတာကို ၾကားဖူးၾကမွာေပါ့။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ေထာပတ္၊ ဆီဦး၊ ဆီ၊ ပ် ားရည္၊ တင္လဲ နဲ ့ ဆား တို ့ကြယ္ေျပာက္သြားၾကမယ္တဲ့၊ ဘုရားတို ့မည္သည္ေဟာသာစကား မွားရိုးမွ မရွိတာ ဘာေၾကာင့္ကြယ္ရသလဲ ဆိုရင္ ေတာ့ ကမၼ ပစၥယာ ဥတုသမုဌာနံ လို ့ ဆိုစကားကို သြားသတိရပါတယ္။ လူေတြရဲ့ စိတ္ ေစတသိတ္ေတြက ျပဳလုပ္လိုက္တဲ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြက ရာသီဥတု ကို ေျပာင္းလဲေစတယ္တဲ့ လူသာမန္တို ့မျမင္နိဳင္တဲ့စကားေတြပါ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္အေတြးအျမင္ေတြေပါ့ ေျပာရရင္ေတာ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ အပူမီးေတြေအၾကာင့္ ကမၻာ့ Ozone အလႊာေတြ ေပါက္ထြက္ကုန္ျပီလို ့ ဆိုျခင္တယ္ က်ေနာ့အေတြးေနာ္။ ဆယ္ႏွစ္တန္းကို ဆက္အုန္းမယ္ အဲဒီေခတ္ကလူေတြၾကေတာ့ ေဒါသ အရန္းၾကီးတယ္ အမ်က္ထြက္လြယ္တယ္ ကုသိုလ္တရား မေျပာနဲ ့ အဲဒီ ကုသိုလ္ဆိုတာ စကားလံုး အျဖစ္ေတာင္ မက်န္ေတာ့ဘူးတဲ့ ကုသိုလ္ဆိုတာေတာ့ ရွာကိုမေနနဲ ့ေတာ့။ ကဲ ကုသိုလ္တရားေတြကြယ္္ကုန္ျပီ ဆိုေတာ့ အကုသိုလ္ေတြထြန္းကား လာျပီေပါ့ ဒီေခတ္လူေတြမွာ မိဘ ညီကို ေမာင္ဘြား ဆိုတဲ့ အရိုေသတရားေတြက ေခါင္းပါးကုန္ျပီး တစ္မိသားစုအတြင္း မွာကို ေမတၱာတရားေခါင္းပါးျပီး အမိ ဟူ၍၎ မိၾကီး မိေထြးဟူ၍၎ အရီး အေဒၚ အကို ဆရာမယား ဟူ၍ ရိုေသေလးျမတ္ေသာ စိတ္ဟူ၍ မျဖစ္ၾကေတာ့ဘဲ ၾကက္ ငွက္ ေခြး ဝက္ တိရိစၦာန္တို ့ကဲ့သို ့ေရာယွက္ ျပဳက်င့္ၾကကုန္၏လို ့ေဟာထားပါတယ္၊  ထိုသူတို ့သည္ မိသားစုထဲမွာတင္ အလြန္အမင္းေဒါသတရားမ် ားျဖစ္ ျပဳ မူေနေလ့ရွိကုန္၏ ထို ့ေၾကာင့္သတ္ျဖတ္လိုစိတ္မ် ား ၾကီးထြားၾက၏ လို ့ဘုရားေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ထုိေခတ္လူတို ့တြင္ သတၱႏၱရကပ္ ဆိုက္ေရာက္ျပီး စစ္ပြဲၾကီးျဖစ္ေလမည္ ထိုအထဲမွ ပုန္းေအာင္းေနေသာလူတို ့သာ က်န္ခဲ့မည္ျဖစ္ေပသည္ ထိုစစ္ပြဲသည္ ရက္သာၾကာျမင့္မည္ဟု ေဟာထားပါတယ္ ထိုကဲ့သို ့ ရက္ျဖစ္ျပီးနိဳင္ေသာစစ္ပြဲမွာ အႏုျမဴ စစ္ပြဲသာ ျဖစ္တန္ရာ၏ အလြန္တရာရွားရွားပါးပါးက်န္ေသာလူတို ့သည္ စစ္ပြဲေၾကာင့္ ေသေၾကသူမ် ားကို သံေဝဂယူ၍ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ မသတ္ၾကေတာဘူး ဆိုျပီး အသက္သတ္ျခင္းကို စတင္ေရွာင္ၾကကုန္မွ သာ ထိုေခတ္လူတို ့၏ သားသမီးမ် ားရဲ့  အသက္သည္ ၂၀ တန္းသို ့ ျပန္တက္လာေပသည္၊ အသက္သတ္ျခင္းကိုေရွာင္လိုက္လို ့ သက္တန္းျမင့္တက္လာတာကို သိကုန္ေသာ လူတ္ုိုု ့သည္ အမိကို ရိုေသျခင္း၊ အဖကိုရိုေသျခင္း၊ သာမဏ ျဗာဟၼဏ ကိုရိုေသျခင္း၊ အၾကီးအကဲ တို ့ကို ရိုေသျခင္း စသျဖင့္ ေကာင္းမွဳ ေတြကို ျပဳ လာၾကရမွာ လူတို ့သက္တန္း သည္ ၂၀ မွာ ၄၀၄၀ မွ ၈၀ စသျဖင့္ ဆတိုးျပန္တက္လာကာ လူတို ့သက္တန္း အသေခၤ် တန္းကို ျပန္တက္လာေပမည္။ ထိုအသေခၤ် တန္းကို ကာလမ် ားစြားေနျပီး လူတို ့၏ သက္တန္း အႏွစ္ရွစ္ေသာင္းတန္းတြင္  အရိေမေတၱယ်ျမတ္စြာဘုရား သည္ပြင့္ေတာ္မူမည္ဟု စကၠဝတၱိသုတ္ဖတ္ဖူးပါသည္။ ထိုအႏွစ္ရွင္ေသာင္းတန္း လူ တိုတြင္ ေရာဂါ သံုးမ်ိဳ းသာ ရွိေပသည္။ ထိုေရာဂါမ် ားမွာ တက္မက္ျခင္း၊ ဆာေလာင္ျခင္း ႏွင့္ အိုျခင္းဟူေသာ ေရာဂါမ် ားျဖစ္ေပသည္။ ထိုအႏွစ္ရွစ္ေသာင္းလူသားတို ့၏ ဘုရင္သည္ သခၤ ဟူေသာစၾကၤာဝေတးျဖစ္ေပသည္။ စကၠဝတၱိသုတ္ မွာ အၾကယ္တဝင့္ဖတ္ၾကပါေတာ့။

    အႏွစ္ခ်ဳပ္ကို ေျပာလိုသည္မွာ သီလ  သမာဓိ ပညာ ထြန္းကားရင္ လူ ့သက္တန္းျမင့္ျပီး ဒုစရိုက္မ် ားထြန္းကားပါက လူတို ့သက္တန္းဆုပ္ယုတ္မည္သာျဖစ္ေပသည္။ ဒီေန ့ေခတ္လူအမ် ား၏ သံဃာေတာ္မ် ားအေပၚ အမွားျမင္ေနျခင္းသည္ တရားကို မျမင္၍ျဖစ္ရသည္မွာ ျငင္းစရာမလို ေပ၊ ယေန ့ေခတ္ လူသက္တန္း ရုပ္တရက္ၾကမသြားေအာင္ ျဖစ္ရသည္မွာ ဘုရားေဂါတမ ပြင့္ေတာ္မူလာျပီး မဂၢင္တရား အက်င့္မ်ားကို က်င့္ၾကံေနၾကျပီး ရဟႏၱာ ႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းမ် ား ရွိေနေသးေသာေၾကာင့္သာျဖစ္ေပသည္။ သာသနာနဲ ့ ၾကံဳေနတဲ့ က်ေနာ္တို ့ေတြလက္ထဲမွာ ထိုအခြင့္ေကာင္းရွိေနေပသည္။ မိမိ ကို မိမိ ပညာ ႏွင့္ သဒၵါ ညီမွ် ေစ၍ ေလာကကို အၾကိဳ းျပဳ နိဳင္ပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္း၍ ဤ Post ကိုေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဘယ္ ဘုန္းၾကီး ဘယ္ သံဃာ မည္သူမည္ဝါ သီလပ်က္သည္ျဖစ္ပါေစ မိမိ သီလ လံုေနျခင္းျဖစ္ ေလာကကို အေထာင့္အပန္ ့ေကာင္းမ် ား ေပးနိဳင္ ပါေစေၾကာင္းကိုရည္သန္၍ ဤ Post မွ ေမတၱာမွ် ေဝပါသည္။  

      ယေန ့ကမၻာၾကီးတြင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ စစ္စစ္တို ့ နည္းကုန္ေပျပီ ထိုအထဲမွ အင္မတန္ အလြန္အနည္းငယ္ေသာ သီလ သမာဓိ စင္ၾကယ္ကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္း တို ့ေၾကာင့္ ဒီေန ့လူသား တို ့၏ သက္တန္းသည္ တစ္ရာတန္းမွာ တင္းခံေနျခင္းျဖစ္သည္ကို က်ေနာ္ဘက္ကျငင္းစရာ မရွိပါ။ မိမိ အပါဝင္ တာဝန္သိေသာသူမ် ား သီလ သမာဓိ ပညာ ကိုထိမ္းသိမ္းထားရင္း ေလာက ေကာင္းမွဳ
ကိုထိန္းသိမ္းၾကပါေလ။

အနတၱ စၾကၤာ ဝဌာ

No comments:

Post a Comment