1. မဟာဗုဒၶ၀င္

ဘုရားသိဖို႔လို

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ရဲ့ တရားဓမၼဆိုင္ရား အရင္းအက်ဆံုး လမ္းညႊန္ဆရာဟာ ဘုရားပဲၿဖစ္တယ္။ ဘုရားဟာ ေလာကအား လြတ္လပ္မႈကို ေဖာ္ထုတ္ေပးခဲ့တယ္။ လြတ္လပ္မႈကို လိုလားၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားဟာ ဘုရားရဲ့ ေဖာ္ထုတ္ခ်က္ေတြကို ဆည္းကပ္ၾကရတယ္။ လြတ္လပ္မႈေဖာ္ထုတ္ခ်က္မ်ားဟာ ဆည္းကပ္သူမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ကာလ ေနရာေဒသႏွင့္ ေဟာေၿပာသူ လူမ်ိဳးအားၿဖင့္ အမ်ားၾကီး ၿခားခဲ့ၿပီၿဖစ္လို႔ ေဖာ္ထုတ္ခ်က္ကို နားလည္ႏိုင္ရန္ အေတာ္အတန္အထိ ၿပည့္စံုေအာင္ ေလ့လာရဖို႔ရွိတယ္။ ဘုရားသက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္က တရားၿမင္မွ သူ႔ကိုၿမင္မယ္လို႔ ေၿပာခဲ့တယ္။ ဘုရား မရွိတာၾကာၿပီၿဖစ္တဲ့ အခုအခ်ိန္မွာ တရားသိဖို႔က အခက္ၿဖစ္ေနခဲ့ၿပီ။ တရားကို မွန္းၾကည့္ၿပီး သိေနခဲ့ရၿပီ။ ဒီေတာ့ ဘုရားကိုလည္း မွန္းၾကည့္ၿပီးမွပဲ သိေနခဲ့ရၿပီ။

ဘုရားပံုမႈန္၀ါး၀ါး

ဒါေၾကာင့္ ဘုရားပံုဟာ မႈန္၀ါးၿပီး အမွားမွားအယြင္းယြင္း အခြၽတ္ခြၽတ္ အေခ်ာ္ေခ်ာ္ေတြ ၿဖစ္ခဲ့ရၿပီ ၿဖစ္တယ္။ ဘုရားက ေခါင္းေပၚမွာလည္းဆံထံုးၾကီးနဲ႔။ တခ်ိဳ႔ဘုရားက်ေတာ့ ဥေသွ်ာင္ေတြ၊ စလြယ္ေတြ၊ လက္က်ပ္ေတြ၊ ခါးစီးေတြ ၀တ္ထားလို႔။ ဘုရားကိုယ္က ေရာင္ၿခည္တန္းေတြလည္း တ၀င္း၀င္း တလွ်ပ္လွ်ပ္ ထြက္ေနတယ္။ ေၿမလွ်ိဳးမိုးပ်ံေတြလည္း ဘုရားကလုပ္လို႔ရေနတယ္။ ဘုရား အရပ္အေမာင္းကလည္း ဆယ့္ရွစ္ေတာင္ ရွိတဲ့အထိၿဖစ္တယ္။ ဘုရားဟာ တန္ခိုးမၿပရဘူးဆိုတဲ့ သူခ်မွတ္တဲ့ စည္းကမ္းကို သူမလိုက္နာဘဲ တန္ခိုးၿပၿပီး နတ္ၿပည္လည္းတက္အဘိဓမၼာလည္း ေဟာခဲ့တဲ့အထိ ရွိေနၿပီ။ ဘုရားဟာ သတၱ၀ါေတြကို ခြၽတ္လႊတ္ဖို႔ရန္ ေခြးေတြ၊၀က္ေတြ၊ႏြားေတြလည္း ၿဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ သူေတာင္းစား၊ အလုပ္သမား၊ မင္း၊ အမတ္ေတြအၿဖစ္ တေၿပာင္းတၿပန္ ၿပဳလုပ္ေနသူ ၿဖစ္တယ္။ ဒီလို အစစေတြ ေပါင္းလိုက္ရင္ ဘုရားဟာ သူသိဖူးတာနဲ႔ ဆက္စပ္မရရင္ ဘာသိလို႔ ရမွာလဲ။

တရားမႈန္လို႔ဘုရားမႈန္

ဘုရားဆီမွာ လူ႔အသိနဲ႔ ဆက္စပ္မရတာေတြ ရွိေနတယ္လို႔ သိၾကတာဟာ လူေတြတရားမွာ မႈန္၀ါးရာက ၿဖစ္လာတဲ့ မႈန္၀ါးတဲ့ ဘုရားပံုေတြပဲၿဖစ္တယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ ဒီပံုေတြက လူေတြကို လႊမ္းမိုးေနၾကၿပီ။ မႈန္၀ါး၀ါး ဘုရားပံုေတြဟာ တရားေလ့လာသူေတြကို တရားအမွန္သိဖို႔ရာ အေႏွာင့္အယွက္ေတြ ၿဖစ္ေစလိမ့္မယ္။ မႈန္၀ါ၀ါး ဘုရားရဲ့ ေဟာၾကားခ်က္ဟာ မႈန္၀ါး၀ါးတရားပဲၿဖစ္ေနမွာပဲ။ မႈန္၀ါး၀ါးတရားက လူေတြကို လြတ္လပ္ရာဆီ ဘယ္လိုသယ္မွာလဲ။

တရားေၿပာဖို႔ဘုရားမွန္လို

ဒါေၾကာင့္လူေတြလြတ္လပ္ဖို႔အတြက္ တရားကိုေၿပာရမွာ ၿဖစ္ေပမယ့္ မႈန္မႈန္၀ါး၀ါး တရားေၿပာလို႔မၿဖစ္ဘူး။ မႈန္မႈန္၀ါး၀ါး တရားမေၿပာရင္ လူေတြသိေနၾကတဲ့ မႈန္၀ါး၀ါးဘုရားက ကန္႔ကြက္လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားမေၿပာခင္ မႈန္မႈန္၀ါး၀ါး မဟုတ္တဲ့ဘုရားကို လက္ဦး ေၿပာရမွာၿဖစ္တယ္။

ဘုရားဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရ

ဘုရားအေၾကာင္းေၿပာတဲ့အခါမွာ ဘုရားဆိုတဲ့ အေခၚကစၿပီး ေၿပာရမယ္။ ဘုရားကို ဘုရားလို႔ေခၚတာဟာ ၿမန္မာေတြက ေခၚတာပဲ။ က်န္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာေတြက ဘုရားကို ဘုရားလို႔ ဘယ္သူကမွ မေခၚၾကဘူး။ ပါဠိအဘိဓာန္မွာ လာတဲ့ ဘုရားရဲ႕ ပရိယာယ္ေတြထဲမွာ ဘုရားဆိုတာ မပါပါဘူး။ ဗမာေတြဟာ ေရွးအခါက ဘုရင္ေတြကို ဘုရားလို႔ ေခၚခဲ့ၾကတဲ့ပံု ရွိတယ္။အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ေရွ့သြား ၿဖစ္သူလု႔ိ ရမွာပါ။ ဘုရင္ဟာ သူတို႔ရဲ့ ေရွ့သြားေခါင္းေဆာင္ဆိုေတာ့ ဘုရင္ကို ဘုရား ေခၚတာဟာ မသင့္ၿမတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဘုရားဟာ ဘုရင္ေတြရဲ့ ေရွ့သြားေခါင္းေဆာင္ပင္ၿဖစ္တာေၾကာင့္ ဘုရားကိုလည္း ဘုရားလို႔ပဲ ေခၚေတာ့တာေပါ့။

ဒီေ၀ါဟာရဟာ ဟိႏၵဴေတြဆီကရၾကတာထင္ပါတယ္။ ပုဂံေက်ာက္စာေတြထဲမွာ ဘုရားကို ဒီေန႔အသံနဲ႔ ေခၚတာ မဟုတ္ဘူး ။ ပုရွားလို႔ေခၚတယ္။ ပုရုရွက ေၿပာင္းလာတဲ့ စကား ၿဖစ္တယ္။ ပုရွဟာ ပုရိသႏွင့္ အနက္တူသဒၵါပဲ။ ပုရွက ဘုရားၿဖစ္လာတယ္။ ဘုရားလက္ထက္က ဘုရားေ၀ါဟာရ ဘုရားလက္ထက္ကေတာ့ ဘုရားကို ရဟန္းေတြက သတၳာတို႔ ဘဂ၀ါတို႔နဲ႔ ေခၚၾကပံုရွိတယ္။ သာသနာပက ပုဂိၢဳလ္ေတြကေတာ့ သမဏာေဂါတမလို႔ေခၚၾကတယ္။ ဒီေန႔ ကမၻာအႏွံ့ ႏွိင္ငံတကာကေတာ့ ဗုဒၶတို႔ သက်မုနိတို႔ ေခၚၾကတယ္လို႔ သိရတယ္။

အက်ဥ္းအားျဖင့္

၁။ မဟာသကၠရာဇ္ ၆၇-ခု၊ ၀ါဆုိလျပည့္၊- ၾကာသာပေတးေန႔ မိုးေသာင္ယံတြင္ သီရိမာယာေဒ၀ီ မိဖုရားၾကီး၏၀မ္းၾကာတိုက္သို႔ ျမတ္ေသာ ဆင္ျဖဴေတာ္သည္ လက္ယာရစ္ျပီး ေနာင္လက္ယာနံပါးမွ၀င္ေရာင္ျပီး အိမ္မက္ျမင္ေတာ္မူရ်္ အေလာင္းေတာ္သိဒၵတၳမင္းသား ပဋိသေႏၶေနေတာ္မူသည္။




၂။ မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈-ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန႔တြင္ နီေပါနဳိင္ငံ၊ လုမၺိနီဥယ်ာဥ္ (ကပိလ၀တ္ျပည္ႏွင္႔ ေဒ၀ဒဟျပည္ အၾကား) အင္ၾကင္ေတာတြင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူသည္။

၃။ မဟာသကၠရာဇ္ ၉၇-ခု၊၀ါဆုိလျပည့္ တနလၤာေန႔တြင္ အေလာင္းေတာ္မင္းသားသည္ နိမိတ္ႀကီး ၄-ပါး (သူအုိ၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္း) ကိုျမင္ေတာ္မူရ်္ ေတာထြက္ရန္ အဓိဠာန္ ေတာ္မူသည္။








၄။ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခု၊ကဆုန္လျပည္႔ ဗုဒၶဟူးေန႔၊ မိုးေသာင္ယံ တြင္ အာသ၀ကဥာဏ္ကို ရေတာ္မူလ်က္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူေလသည္။

 

၅။ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခု၊ ၀ါဆုိလျပည့္၊စေနေန႔တြင္ အလုပ္အေကၽြး ပဥၥ၀ဂၢီ(၅-ဦးအဖြဲ႕)ငါးဦးရွိရာ မိဂဒါ၀ုန္ေတာသို႔၀င္ျပီး ဓမၼစၾကာတရားေဟာေတာ္မူသည္။

 

၆။ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈-ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ အဂၤါေန႔၊ သက္ေတာ္ (၈၀)၊ ၀ါေတာ္ (၄၅) တြင္
အိႏၵိယနဳိင္ငံ၊ ကုသိနာ႐ုံ) အတြင္း ရဟန္းမ်ား စံုညီေစရ်္ ကစိ မ၀စနေနာက္ဆံုး စကားမိန္႔ၾကားေတာ္မူျပီး အင္ၾကင္းေတာတြင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူသည္။


 

၇။ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈- ခု။ ကဆုန္လဆုတ္ ၁၂-ရက္၊ ) ေသာေန႔တြင္ အေလာင္းေတာ္ ေတေဇာဓာတ္သင္႔ေတာ္မူသည္။

အထက္ပါ Post ကို https://www.facebook.com/note.php?note_id=268728443171623 ကူးယူမ်ေဝသည္။ 

ဘုရားၿဖစ္ေတာ္မူသည့္ ဗုဒၶ၀င္ အက်ဥ္းနွင့္ ပံုေတာ္မ်ား

 
 မူရင္း Website ကူးယူမွ် ေဝသည္၊
 
ဘဂ၀ေတာ         ဘုန္းေတာ္ ၆ ပါးႏွင့္ ၿပည့္စံုေတာ္မူေသာ ၿမတ္စြာဘုရား
အရဟေတာ        ကိေလသာ ကင္းစင္ေတာ္မူေသာ ၿမတ္စြာဘုရား
သမၼာသမၺုဒၶႆ    သစၥာေလးပါး အမွန္တရားကို ပိုင္းၿခားထင္ထင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္သိၿမင္ေတာ္မူေသာ ၿမတ္စြာဘုရား.. အား
နေမာတႆ         ရွီခိုးပါ၏



တရားအားထုတ္သူ ႏွင့္ အားမထုတ္သူ ဘာကြာသလဲ ?

တရားအားထုတ္တက္သူဟာ ၾကဳံသမွ်အာရုံေတြကို အေၿခခံၿပီး သတိ သမာဓိ ၫဏ္ၿဖစ္ေအာင္ အၿမတ္ထုတ္တယ္။
တရားအားမထုတ္တက္တဲ့သူကေတာ႔ ၾကံဳလာတဲ့ အာရုံေတြေၾကာင့္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ၿဖစ္ၿပီး အရူံးေပၚေနတယ္။
အရွင္ေတဇနိယ (ေရြႊဥမင္) ဆရာေတာ္ ေရးသားေသာ စာအုပ္မွ ကြ်န္ေတာ္ သို႔ သန္႔ဇင္ေဌး  ႏွစ္သက္ေသာ စာသားေလးမ်ားကို ၿပန္လည္ေဖာ္ၿပေပးထားတာပါ။
စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ စာသားအနည္းေလးကိုလည္း ႏွစ္သက္ရာ စာစုေလးနဲ့ ေဖာ္ၿပေပးခ်င္ပါေသးတယ္။


ငါ့တန္ဖိုး အထားဆံုး အရာဟာ ငါ့စိတ္ပဲ့ငါ့စိတ္ကို ယုတ္နိမ္႔သြားေစမယ္႔ အေတြးေတြ သေဘာထားေတြကို အၿမစ္တြယ္ခြင့္မေပးဘူး။ မေကာင္းတဲ့ အေတြးေတြ သေဘာထားေတြကို သိ . သိၿပီးပယ္မယ္လို႔ ဆံုးၿဖတ္ၿပီး အေလ႔အက်င့္လုပ္ရင္ တေန႔တၿခား စိတ္ထားၿမင္မားတဲ့ သူၿဖစ္လာမယ္။ ဒီတစ္ခုကို ထိထိေရာက္ေရာက္လုပ္လိုက္ရင္ ကိုယ္ဘ၀တစ္ခုလံုး အရည္အေသြးတိုးတက္လာမယ္။ ဘ၀ရဲ့ အရည္အေသြးဟာ စိတ္ရဲ့ အရည္အေသြးေပၚမွာ မူတည္တယ္။
ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက (ေတြးမိတိုင္းေပ်ာ္တယ္) စာအုပ္မွ. ကြ်န္ေတာ္ သန္႔ဇင္ေဌး ႏွစ္သက္ေသာ စာသားေလးမ်ားကို ၾကားညွပ္ ၿပီးထည့္ေပးလိုက္တာပါ။


ေအာက္ကေတာ႔ မူရင္းပို္စ္႔တိုင္းပါပဲ့ စာလံုးေဖာင္႔ေတြ ၿပန္ညွိေပးထားတာကလြဲလို႔ က်န္တာ ၿပင္ဆင္ထားတာ မရွိပါဘူး။
ဗုဒၶဘုရားရွင္ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ခံယူသည္မွအစ တရားအလံုးစံုကုိ အကုန္အစင္ သိေတာ္မူေသာ အတုမရွိ သဗၺညဳဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရိွေတာ္မူပံုွ မ်ားကို သရုပ္ေဖာ္ပံု ရွင္းလင္းစာမ်ားနွင့္အတူ ေဖာ္ျပပါမည္။
သုေမဓာရွင္ရေသ့သည္ ေနာင္ေလးသေခၤ်နဲ႔ ကမာၻတစ္သိန္းၾကာေသာအခါ တရားအလံုးစံုကုိ ကုိယ္ေတာ္တုိင္သိေတာ္မူေသာ သဗၺညဳတဉာဏ္ရွင္ ေဂါတမျမတ္ဗုဒၶျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ဒီပကၤရာဘုရား ဗ်ာဒိတ္စကား ေပးေတာ္မူပံု
  
မဟာသကၠရာဇ္ ၆၇ခုႏွစ္ ဝါဆုိလျပည့္ေန႔၌ ကပၸိလဝတ္ျပည့္ၾကီးရွင္ သုေဒၶါဒနမင္းၾကီး၏ မိဖုရားေတာ္ မယ္ေတာ္မာယာ အိမ္မက္ျမင္မက္ပီ ဘုရားအေလာင္းေတာ္နတ္သားသည္ နတ္ျဗဟၼာမ်ား ေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္ ခ်မ္းေျမ့စြာ မယ္ေတာ္ဝမ္းဝယ္ သေႏၶယူေတာ္မူပံု
 
မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔၌ ကပၸိလဝတ္ႏွင့္ ေဒဝဒဟႏွစ္ျပည္ေထာင္လမ္းခရီးအၾကား အင္းၾကင္းေတာ၌ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားငယ္ကုိ မယ္ေတာ္မာယာ ဝမ္းၾကာတုိက္မွ ဖြားျမင္ေတာ္မူပံု
 
ခမည္းေတာ္သုေဒၶါဒနမင္းၾကီး ကုိးကြယ္ေသာ အဘိညာဏ္ရ ေဒဝီလရွင္ရကုိ ဖူးေျမွာက္ရန္ သိဒၶတၳမင္းသားငယ္ကုိ ခ်ီေပြ႔ယူေဆာင္လာရာ ဘုန္းကံပုိမို ၾကီးမားေသာ အေလာင္းေတာ္ မင္းသားငယ္၏ ေျခေတာ္အစံုတုိ႔သည္ ေဒဝီလရွင္ရေသ့၏ ဦးေခါင္းေတာ္ကုိ ထိခုိက္မိပံု

ခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဒနမင္းၾကီ လယ္ထြန္မဂၤလာျပဳေနစဥ္ အေလာင္းေတာ္မင္းသားေလးက အတိတ္ဘဝ ပါရမီဓာတ္အဟုန္ေၾကာင့္ သင္ျပေပးသူ မရွိဘဲ မိမိအလိုလိုသာလွ်င္ အာနာပါနပထမစ်ာန္သမာဓိကုိ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းစြာ ဝင္စားႏုိင္ပံု

ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားေလး ေယာက်္ားတုိ႔ တတ္အပ္ေသာ အ႒ရသတစ္ဆယ့္ရွစ္ရပ္ကုိ မိမိရဲ႕ ေရွးဘဝပါရမီဟံုေၾကာင့္ သင္စရာမလိုဘဲ ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ၿပီးဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားေလး သာကီဝင္ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္တုိ႔၏ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္၌ မိမိရဲ႕ လက္ရံုးရည္ ႏွလံုးရည္ စြမ္းရည္သတၱိကုိ အံၾသဘြယ္ျပသေနပံု

အေလာင္းေတာ္သိဒၶတၳမင္းသားေလး သက္ေတာ္ တဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ေျမာက္ေသာအခါ ဘဒၵကၪၥနာ (ယေသာဓရာေဒဝီ)ႏွင့္ စုလ်ားရစ္ပတ္ပီ သာကီဝင္နန္းစည္းစိမ္ကုိ သိမ္းပုိက္၍ သာကီဝင္ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္တုိ႔၏ အက်ဳိးစီးပြားကုိ ေဆာင္ေတာ္မူခန္း

အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသား နန္းသက္ တစ္ဆယ့္သံုးႏွစ္ သက္ေတာ္ ႏွစ္ဆယ့္ကုိးေရာက္ေသာအခါ သူအုိ၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္းဟူေသာ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးကုိ ျမင္ေတာ္ပီ သတိသံေဝဂ ရေတာ္မူခန္း

အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၱမင္းသားေလး မဟာသကၠရာဇ္ ၉၇ခုႏွစ္ ဝါဆုိလျပည့္ေန႔ ေတာထြက္မည္ဆဲဆဲ ဖခင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ၾကီးမားေသာ ေမတၱာေတာ္ျဖင့္ မိမိရဲ႕ တစ္ဦးတည္းေသာ ဖြားျမင္ခါစ သားေတာ္ၾကီး ရာဟုလာေလးကုိ ယုယပုိက္ေထြး လိုသျဖင့္ လာေရာက္ ရႈစားေတာ္မူခန္း

အေလာင္းေတာ္သိဒၶတၳမင္းသား မဟာသကၠရာဇ္ (၉၇)ခုနွစ္ ဝါဆုိလျပည့္ တနလၤာေန႔မွာ ဖြားဖက္ေတာ္ ျမင္းျမီးဆဲြ ေမာင္ဆန္နဲ႔ အတူ ေတာ္ထြက္ေတာ္မူပီ အေနာမာေသာင္ကမ္း၌ ဆံမုတ္ဆိတ္က်င္စြယ္ကုိ ပယ္ေတာ္မူပီ ရေသ့ရဟန္းျပဳေတာ္မူပံု

နန္းစည္စိမ္ကို စြန႔္ပီ ေတာထြက္ေတာ္မူလာေသာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳလြန္းလွျဖင့္ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည့္ရွင္ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးက မိမိရဲ႔ နန္းစည္းစိမ္တဝက္ကုိ ခဲြေပးပံုႏွင့္ ဘုရားျဖစ္ေသာအခါ၌ မိမိတုိင္းျပည္မွာ အရင္ဦးဆံုး တရားေဟာၾကြပါရန္္ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ပံု။

ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေတာထြက္လာၿပီေနာက္ ထုိေခတ္အခ်ိန္အခါက ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားတဲ့ အာရဠရေသ့ၾကီးထံ ေလာကီစ်ာန္သမာပတ္ခုႏွစ္ပါးကုိ မပင္မပန္းဘဲ သင္ယူတတ္ေျမာက္ပံု

အာဠာရ၊ဥဒကရေသ့နွစ္ဦးတို႔၏ စ်ာန္သမာပတ္မ်ားသည္ မေသရာ အျမိဳက္နိဗၺါန္ကိုေရာက္နိုင္သည္မဟုတ္ဟု သိျမင္ေတာ္မူျပီး မိမိလႏၶာကိုယ္ကို ဆင္းရဲးပူေလာင္ပင္ပန္းေစေသာ သူတကာတို႔ က်င့္နိုင္ရန္ ခက္ခဲးေသာ ဒုကၠရစရိယာကို (၆)နွစ္တိုင္တိုင္ မွားယြင္းစြာ က်င့္ေတာ္မူပံု













ဘုရားျဖစ္ခါနီး၌ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္. ေျမအျပင္ကုိ အိပ္ယာျပဳလ်က္ ဟိမဝႏၲာေတာင္ကုိ ေခါင္းအံုးျပဳကာ. လက္ေတာ္ေျခေတာ္မ်ား သမုဒၵရာေလးစင္းလံုးသုိ႔ ျဖန္႔က်က္ထားလ်က္ အိပ္စက္ရသည္ဟု အိမ္မက္ျမင္မက္ေတာ္မူပံု


 
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ရဲ့ ခ်က္ေတာ္မွ ျမက္ပင္တစ္မ်ဳိးသည္ အထက္ဘဝဂ္ထိတက္သြားပံု။ အရပ္ေလးမ်က္နွာမွ ပ်ံသန္းလာေသာ ညဳိ၊နီ၊ေရွြေရာင္ ငွက္မ်ားသည္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ေရွ႔ေတာ္၌ ျဖဴဆြတ္သြားပုံ။ကိုယ္လံုးျဖဴျပိီး ဦေခါင္းမဲးေသာပိုးရြမ်ား ဒူးေခါင္းအထိ တက္လာၾကပံု။ မစင္အညစ္အေၾကးမ်ားရိွရာကို ေလ်ွာက္လွမ္းရေသာလည္း အညစ္အေၾကးမ်ား လူးလည္းေပက်ံမူ မရိွပံုတိုကို အိမ္မက္ ျမင္မက္ေတာ္မူပံု

ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူခါနီး၌ ေသနာနိဂံုးမွ သူေဌးသမီး သုဇာတာက အထူးစီမံထားေသာ အန႔ံ အရသာႏွင့္ အလြန္ျပည့္စံုေသာ ႏုိ႔ဃနာဆြမ္းကို ဘုရားအေလာင္းေတာ္အား ေညာင္ပင္ေစာင့္ နတ္မင္းၾကီးအထင္ႏွင့္ လာေရာက္ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပံု


 

ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူခါနီး အပရာဇိတပလႅင္ထက္ဝယ္ ထက္ဝယ္ဖြဲ႔ေခြ ထုိင္ေနေတာ္မူေသာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကုိ ဝသဝတၱီနတ္ျပည္မွ မာန္နတ္မင္းႏွင့္အေပါင္းပါတုိ႔က ေႏွာက္ယွက္တုိက္ခုိက္ၾကသည္ကုိ ေနမဝင္မီ ျဖည့္က်င့္ခဲ့ဖူးေသာ ပါရမီေတာ္အေပါင္းတုိ႔ျဖင့္္ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူပံု

 
မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃)ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶဟူးေန႔ ပုရိမယာမ္၌ ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိဉာဏ္၊ မဇၩိမယာမ္၌ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဏ္၊ ပစၧိမယာမ္၌ အာသဝကၡယဉာဏ္ကို ရေတာ္မူပီ ဆရာမရွိဘဲ ကုိယ္ေတာ္တုိင္သာလွ်င္တရားအလံုးစံုကုိအကုန္အစင္ သိေတာ္မူေသာ အတုမရွိ သဗၺညဳဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရိွေတာ္မူခဲ့ပါသည္
 

 မူရင္း Website ကူးယူမွ် ေဝသည္၊

မဟာဗုဒၶဝင္ ကိုအၾကယ္ဖတ္လိုသူမ်ား ၾကီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ ျပဳစုေတာ္မူေသာ ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း ကိုေဒါင္းလုပ္ ယူ၍ဖတ္ရွဳနိဳင္ေအာင္ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္

 ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း ေဒါင္းလုပ္ ၁
ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း ေဒါင္းလုပ္ ၂  
ဤစာအုပ္ ႏွစ္အုပ္ မတူပါ။ 

No comments:

Post a Comment