3. ဗိုလ္ခ်ုပ္ေအာင္ဆန္း အမွတ္တရ သိမွတ္စရာမ်ား

 ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အတၳဳပၸတၱိ တပုိင္းတစေလးေတြ၊ 







 မိခင္ေဒၚစုအသက္ရွိစဥ္က အာဇာနည္သား၊ေျမးေလးေတြနဲ႔ေတြ႔႔ရစဥ္


(ဓါတ္ပံုရိုက္တဲ့ အေဆာင္အေယာင္ေတြကိုၾကည့္ၾကေပေတာ့)



ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အတၳဳပၸတၱိ တပုိင္းတစေလးေတြပါ၊

(ဗုိ္လ္ခ်ဳပ္ကုိယ္တုိင္ အဂၤလိပ္လုိ ေရးသည့္ အတၳဳပၸတၱိ ျဖစ္ပါသည္။
ဒုတိယဗုိ္လ္မႈးၾကီးဘုိ က ဘာသာျပန္ဆုိ ေပးျပီး ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳမွ ျပင္ဆင္သည္ ဟုမွတ္သားရပါသည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကုိယ္တုိင္ သေဘာတူလက္ခံသည္။ "ကဗ်ာဆန္လိုက္တာ"ဟု
ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွာဘာသာျပန္သူ ဗုိလ္မႈးၾကီးဘုိ အား မွတ္ခ်က္ခ်ေျပာခဲ့သည္ ဟု ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
အတၳဳပၸတၱိ စာအုပ္မွ ဖတ္ရႈရပါသည္။

ေနရာယူ စာရွည္လြန္းသျဖင့္ စာဖတ္သူတုိ႔ အဆင္ေျပရန္ စာသားတခ်ိဳ႕ကုိ ခ်န္လွပ္ထားသည္မွအပ မူရင္း
အတုိင္းျပန္လည္ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။)

--------------------------------------------
ထုိေန႔နံနက္ကား ေဆာင္းအကူး ေလရူးမွဳံၾကြ တေပါင္းလတည္းဟူေသာ ျမန္မာ့ျပကၡဒိန္ အရ ေနာက္
ဆုံးလ၏ ဆန္းစ တရက္ေန႔ နံနက္ ေစာေစာအာရုဏ္တက္ အခ်ိန္ပင္ျဖစ္၏။

ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းအနီး အေရွ႕အေနာက္ေျပး၍ အိမ္တတန္းႏွင့္ ေဘးတဘက္တခ်က္ ကုကၠိဳပင္မ်ား စီတန္း ေပါက္ေရာက္ေနေသာ လမ္းတလမ္း ျခားလ်က္ကား၊ တရြာလုံးအနက္ အက်ယ္၀န္းဆုံး ဟုဆုိအပ္ေသာ ျခံၾကီး တျခံရွိ၏။ ထုိျခံၾကီး၏ ပတ္လည္ေလးမ်က္ႏွာကုိ လမ္းၾကီးေလးသြယ္ တုိ႔က ညာဘယ္ေရွ႕ေနာက္ ၀န္းရံကာဆီး လ်က္ ရွိေန၏။

ေရွးအခါက ဤျခံၾကီးသည္ ဤေျမဤလမ္း မ်ားအျပင္ သည္ထက္ပင္ပုိ၍ က်ယ္၀န္းသည္ ဟု ဆုိၾက၏။ ဤမွ် ၾကီးမားက်ယ္၀န္းလွေသာ နယ္အတြင္းတြင္ အကုိင္းအလက္ေ၀ဆာလွေသာ မန္က်ည္းပင္ၾကီး
ႏွစ္ပင္သည္ အေရွ႕ဘက္တပင္၊ အေနာက္ဘက္တပင္၊ အေပါက္ေစာင့္မ်ား အသြင္ မတ္မတ္မား
မား ေပါက္ေရာက္လ်က္ တဘက္တခ်က္တြင္ မ်ဥ္းျပိဳင္ေျပးလ်က္ ရွိေသာ လမ္းမ်ားကုိ ပင္ရိပ္မုိး၍
ေနေလ၏။ ျပာရီညိဳေမွာင္ လေရာင္မဲ့ေသာ ေကာင္းကင္တြင္ ထင္ေပၚျပီးလွ်င္၊ ရြာတရြာလုံးတြင္
ေရွးအဆန္ဆုံး အၾကီးဆုံး ျဖစ္ေသာ အေဆာက္အဦးၾကီး တခုကုိ ထုိသစ္ပင္ၾကီး ႏွစ္ပင္သည္ မ်က္ႏွာမူလ်က္ ရွိေလ၏။

ဤၾကီးမားေသာ အေဆာက္အဦၾကီး ၏ အိမ္တုိင္မ်ားမွာ အႏွစ္ႏွစ္၊ အလလ ဖုိ႔တက္ေနေသာ ဖုံထုၾကီးျဖင့္ပိ၍ ေျမေအာက္သုိ႔ ျမဳပ္လ်က္ရွိေလျပီ။ ျမိဳ႕စားရြာစား တုိ႔ေကာင္းစားၾကသည့္မေ၀းေသး

ေသာ ေရွးေခတ္၏ လက္ငုတ္ျဖစ္ေသာ ဤခမ္းနား ၾကီးက်ယ္ေသာ အေဆာက္အဦး ကုိျမင္ရသူ ဟူသမွ် သည္ ထုိအိမ္ၾကီး၏ မူလပုိင္ရွင္၏ အေျခအေန၊ အတန္းအစား ျမင့္ပုံ၊ ၾကြယ္၀ ခ်မ္းသာပုံ ကုိေတြးခ်င့္ႏုိင္
ေပမည္။

ယခုအခါမူကား ထုိၾကီးက်ယ္ ေသာ အေဆာက္အဦးၾကီး ၏ ေနာက္ေဖးေဆာင္ အခန္းတခန္း မွ မွိတ္တုတ္
မွိတ္တုတ္ျဖင့္ ေတာက္ေနေသာ ေရနံေခ်း မီးခြက္ကေလး မွ မီးေရာင္ျခည္ တန္းကေလးသည္၊ အျပင္သုိ႔ ထရံၾကားမွ ထုိးထြက္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ရေပမည္။ သုိ႔ေတြ႔ျမင္ရျခင္းမွာ ထုိမွ် အခ်ိန္မေတာ္သည့္ ညအခါ ၌ အိမ္တြင္းရွိ ေယာက်ၤား၊ မိန္းမ အားလုံးပင္ ခါတုိင္းႏွင့္မတူ အမူူထူးျခားလ်က္ အလုပ္မ်ားေနၾကသည့္
အျခင္းအရာ ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ရံဖန္ရံခါ အိမ္တြင္းမွ မိန္းမတေယာက္၏ ညည္းသံကုိ ၾကား
ရမည္ ျဖစ္၏။


အခ်ိန္ကား စကၠန္႔မွ မိနစ္၊ မိနစ္မွ နာရီ စသည္ျဖင့္ ကုန္လြန္ခဲ့ေလျပီ။ ေနာက္ဆုံး၌ ကေလးတေယာက္၏ ညံစာစာ ငုိသံမ်ားသည္၊ ထုိအခ်ိန္ အထိဆိတ္ျငိမ္စြာ အိပ္ေမာက်လ်က္ ရွိေနေသာ အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ားဆီသုိ႔ ပဲ့တင္ရုိက္သြားေလ၏။ ထုိႏွစ္ကား ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၂ရ၆ ခုႏွစ္ျဖစ္၏။ အဂၤလိပ္ သကၠရာဇ္ ႏွင့္တြက္မည္ ဆုိလွ်င္ ၁၉၁၅ ခုျဖစ္၏။ ပုိျပီးေသခ်ာ ေစလုိလွ်င္ ၁၉၁၅ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၁၃ ရက္ ေန႔ပင္ျဖစ္၏။

ေ၀းေျမနယ္ျခား တုိင္းတပါး ဥေရာပ၏ ဆီးႏွင္းျဖိဳက္ျဖိဳက္ ေရခဲျပင္တုိ႔ ဖုံးအုပ္လႊမ္းတင္လ်က္ ရွိေသာ လြင္ျပင္ တလင္းတုိ႔၌ ကား၊ လူလူခ်င္း သတ္ျဖတ္ေနၾကသည့္ တုိက္ပြဲခုိက္ပြဲမ်ား၏ တုိက္သံခုိက္သံ ပစ္ခတ္သံျဖင့္ တုန္ဟီးလ်က္ ရွိ၏။

သုိ႔ေသာ္ ဤ ဌာန ဤေဒသတြင္ ကား၊ ေဘးဘယာရန္မခဘဲ၊ ျငိမ္းခ်မ္းဧျမ သကဲ့သုိ႔ရွိ၏။ "ျငိမ္းခ်မ္းဧျမ သည္ ဆုိျခင္းမွာ အဟုတ္ေလာ။ ထုိစဥ္အခါက ေကာင္းကင္တြင္ သြားေနေသာ နကၡတ္တာရာ

ျဂိဳလ္ေနျဂိဳလ္ထား တုိ႔သည္ ယခုပင္ ဘြားျမင္ေသာ ကေလးသူငယ္အား၊ ဧျခိမ္းခ်မ္းသာျခင္း ကုိအကယ္ေပးမည္ ဟု အေဟာထုတ္ႏုိင္ရန္ ညႊန္ျပၾကပါ၏ေလာ" ကြ်ႏ္ုပ္တုိ႔ ေစာင့္ၾကည့္ၾကစုိ႔။

"ေမာင္ရင္ ဖာေရ...ေယာက်ၤားကေလးေတာ့ .... နကၡတ္ ၾကည့္ျပီး အခ်ိန္တြက္လုိက္စမ္းပါ" ဟုခုိင္းေသာ အသံတသံသည္ အိမ္ခန္းတြင္းမွ ထြက္ေပၚလာေလသည္။ ထုိအသံမွာ ဧကန္မုခ် ရြာကလက္သည္ အေဒၚၾကီး၏ အသံႏွင့္တူ၏။ အျပင္၌ ေစာင့္ေနေသာ ကုိရင္ဖာ သည္ ကျပာကရာထတဲ့၍ ေကာင္းကင္သုိ႔ ပတ္ခ်ာလွည့္ ေမာ့ၾကည့္ေတာ့ကာ ထြန္းေတာက္ေနေသာ နကၡတ္တာရာ တုိ႔၏ အေနအထားကုိ မွတ္သားလ်က္ အနီးဆုံး အခ်ိန္ကုိ တြက္ခ်က္ေလေတာ့ သည္။

သုိ႔ျဖင့္ ကုိရင္ဖာ သည္ သူ၏ သား ေမြးေန႔၊ေမြးရက္ အခ်ိန္နာရီ တုိ႔ကုိ ေပရြက္တရြက္ တြင္ ကညစ္ႏွင့္
ေရးသား၍ မွတ္သားလုိက္ေလ၏။ ထုိအေတာအတြင္း တဘက္ခန္းမွ အဘုိးျဖစ္သူသည္၊ ကေလး ၏ ငုိသံမ်ားေၾကာင့္ အိပ္ရာမွ လန္႔ႏုိးျပီးေသာ္၊ လက္သည္ အေဒၚၾကီး ၏ ေျပာသံၾကားသည့္ အတုိင္း ၎၏ အိပ္ရာထဲမွ တဦးတေယာက္ ကုိမွ် တုိက္ရုိက္ ရည္ရြယ္ျခင္း မရွိေသာ အေမးမ်ိဳးျဖင့္ "ေအး-ေအး- ဒီကေန႔ဘာလဲေဟ့.၊စေနေန႔ မဟုတ္လား" ဟုေအာ္၍ ေမးလုိက္ေလ၏။

အဘုိးျဖစ္သူ ေမးလုိက္သည့္ အခါ၊ သမီး မီးေနသယ္ ကုိ ေစာင့္ၾကည့္ရင္း သမီးအခန္းတြင္းမွာ ရွိေနသည့္ အဖြားျဖစ္သူက စေနေန႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပလုိက္ေလ၏။ အဘုိးျဖစ္သူမွာ တခဏမွ် ျငိမ္သက္လ်က္ ရွိေန၏။ ၎သည္ တခုခု ကုိ စိတ္တြက္ တြက္လ်က္ ရွိ၏။ တြက္ျပီးေသာ အခါ "ေကာင္းတယ္ေဟ့၊ စေနကလည္း စေနသား၊ ရာဇာကလဲ ရာဇာ့ဘြား၊ ဘယ္ေလာက္ထက္ျပီး ေၾကာက္စရာေကာင္းမဲ့ ကေလးလဲေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး" ဟုေျပာေလ၏။

ဤေမြးစ ကေလးကား ဦးဖာ-ေဒၚစု တုိ႔၏ ေနာက္ဆုံးဘြားသည့္ သားေထြးကြ်န္ေတာ္ ပင္တည္း။

----------------------------------------------------------------------------------------------------

ဂ်ပန္တို.ကို ခ်ီးက်ဴးစရာကား ဂ်ပန္အမ်ား အျပားသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ကိုေလးစားလာ
ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ဗမာျပည္သို. စစ္ေသနာပတိခ်ဳပ္အျဖစ္ ပထမဆုံး ေရာက္ရွိလာသူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အီဒါးက ဗမာျပည္ရွိ ဂ်ပန္ တပ္မေတာ္ တခုလုံးသည္ ကၽြန္ေတာ္.ကို အခ်က္သုံးခ်က္ေၾကာင္. ေလးစားၾကသည္။

၄င္းအခ်က္ သုံးခ်က္မွာ ----

(၁) ကၽြန္ေတာ္သည္ ေငြမမက္၊

(၂)ကၽြန္ေတာ္သည္ အာဏာကို မမက္၊

(၃) ကၽြန္ေတာ္သည္ စည္းစိမ္ကို မမက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု ေဒါက္တာ ဘေမာ္ကို ေျပာျပဘူးေၾကာင္း ေဒါက္တာဘေမာ္က ကၽြန္ေတာ္.အား ေျပာျပဘူးပါသည္။

ေနာက္ဂ်ပန္တေယာက္ကမူ ကၽြန္ေတာ္.မိတ္ေဆြမ်ားကို “ေအာင္ဆန္းက ေျဖာင္.မတ္သည္၊ ဂ်ပန္ေတြဟာ သူ.လိုေျဖာင္.မတ္သည္.အခါ အဆင္ေျပသည္။ဂ်ပန္ေတြဟာ သူ႔လို မေျဖာင့္မတ္သည့္အခါ သူဟာ အင္မတန္အႏၱရာယ္ျဖစ္လာသည္။ ဆိုးတာက ဂ်ပန္ရဲ႔ ၀ါဒဟာ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းမရွိတာဘဲ”ဟု

ေျပာျပဘူးေၾကာင္းသိရသည္။

( စာမ်က္နွာ - ၃၉ -ဘားမားခ်ဲလင္.ခ်္ )
==========================================
(သံဃာေတာ္မ်ားကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေလွ်ာက္ထားတာင္းပန္ရွာ)

ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္တြင္ လူမ်ားစုၾကီးကိုးကြယ္ရာျဖစ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းကိုေျပာရမည္
ဆိုလွ်င္၊ အျခားဘာသာတရားမ်ားကို ထိခိုက္ရန္မဟုတ္ေသာ္လည္း၊ ဗုဒၶဘာသာသည္ေရွးပေ၀
ဏီမွစ၍ ျဖည့္စြက္ ခဲ့ ၾကသည့္ ေသးသိမ္ညံ့ဖ်င္းေသာျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ခ်က္မ်ားကိုသာ သန္.
စင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ နိုင္မည္ ဆိုပါက ဗုဒၶဘာသာသည္ ကမၻာေပၚတြင္ အၾကီးမားဆုံးေသာ အဘိဓမၼာတခု ျဖစ္လာနိုင္သည္. အလားအလာ မ်ားရွိေလသည္။

သို.ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္ဗုဒၶဘာသာ၏ သံဃာေတာ္မ်ားကို တခုအထူးေလွ်ာက္ထားလိုပါသည္။
သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားဘုရား…အရွင္ျမတ္တို.သည္ ကမၻာေပၚ၌ အၾကီးမားဆုံးေသာ ဘာသာ
တရားတခု၏ အေမြခံမ်ား ျဖစ္ေတာ္မူၾကပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာ တရား ေတာ္ကို သန္.စင္ေအာင္
ေဆာင္ရြက္၍ ကမၻာတ၀ွမ္း သာသနာျပဳေတာ္မူၾကျပီး ေမတၱာတရား၊ ေစတနာတရား တို.ကို လူသား
တရပ္လုံးအား ကာလဆုံးအထိ ေဟာၾကားေတာ္မူၾကပါ။

သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားဘုရား..၊တပည္.ေတာ္တို.သည္အရွင္ဘုရားတို.အားေမတၱာတရား၊ ေစတနာ
တရားပြားမ်ားေစသူမ်ား အျဖစ္ အသက္ ထက္ဆုံး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါမည္။

တပည္.ေတာ္တို.သည္ အရွင္ဘုရားတို. ေဟာေျပာသည္. ေမတၱာတရား၊ ေစတနာတရားကို တမ်ဳိးသားလုံးအတြက္သာမက ကမၻာတ၀ွမ္းလုံးရွိ လူသားအားလုံးအတြက္ပါ လိုက္္နာက်င္. သုံးပါမည္။

ဤတရားမ်ဳိး တို.သည္ သာလွ်င္လည္း တပည္.ေတာ္တို.တုိင္းျပည္ ၌ ယေန.အဘို. အလြန္လိုအပ္
ေနသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင္.၊ တပည္.ေတာ္တို. စြမ္းအားရွိသမွ် အရွင္ဘုရားတို.အား ကူညီေထာက္ပံ.ပါမည္။

သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားဘုရား… ကမၻာ.သမိုင္းတြင္ပါ၀င္ရန္ အရွင္းဘုရားတို.တြင္ ၾကီးမားေသာ အခန္း ကဏၰရွိပါသည္။ အရွင္ဘုရားတို. ေအာင္ျမင္ေတာ္မူပါလွ်င္ လူသားတရပ္လုံးက အရွင္ဘုရားတို.အား ေခတ္ အဆက္ဆက္ ၾကည္ညိဳ ကိုးကြယ္ၾကပါလိမ္.မည္။

ဤသည္ပင္လွ်င္ အရွင္ဘုရားတို.၏ ဘာသာတရားက အရွင္ ဘုရားတို.အတြက္ ခ်မွတ္ထားသည္. တာ၀န္ျဖစ္၍၊ အရွင္ဘုရားတို.၏ တိုင္းျပည္နွင္. လူမ်ဴိးအတြက္လည္းဤ သို.ေသာ “ႏိုင္ငံေရး” လုပ္ျခင္းသည္ ပင္လွ်င္၊ အမြန္ျမတ္ဆုံးေသာ ႏို္င္ငံေရးလုပ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္ဘုရား။ ျပည္သူမ်ားအၾကား ၾကြသြားေတာ္မူၾက၍ ညီညႊတ္ျခင္းတရား၊ ေမတၱာတရားတို.ကို ေဟာၾကားေတာ္မူၾကပါ။

တိုင္းျပည္တ၀ွမ္း- လွည္းေန ေလွေအာင္း ျမင္းေစာင္းမက်န္- မြန္ျမတ္ေသာ လြတ္လပ္မွဳအေၾကာင္း၊ ကိုးကြယ္မွဳ တြင္ လြတ္လပ္ေရး၊ အခ်ိန္မေရြး ေနရာမေရြး တရားဓမၼေဟာၾကားမွဳတြင္ လြတ္လပ္ေရး၊
ေၾကာက္ရြံ.ေနရမွဳ အသိဥာဏ္ ကင္းမဲ.ေနရမွဳ-အယူသည္းမွဳ စသည္တို.မွ လြတ္လပ္ေရးအေၾကာင္းတို႔
ကို ေဟာၾကားေတာ္မူ ၾကပါ။

ျပည္သူမ်ားအား ကိုယ္.ကိုယ္ကို အားကိုးလာေအာင္၊ စိတ္ေရာ ရုပ္ပါ ကိုယ္.ကိုယ္ကို ျပန္လည္ထူေထာင္ လာေအာင္ေဟာၾကားေတာ္မူၾကပါ၊
ဤတာ၀န္မ်ားနွင္.အျခားမြန္ျမတ္ေသာတာ၀န္မ်ားအရွင္ဘုရားတို.ထံတြင္က်န္ရွိပါသည္။
ဤတာ၀န္မ်ားကို ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္ မူႏို္င္ၾကပါမည္ေလာ၊
အေျဖမွာ အရွင္ဘုရားတို.လက္တြင္သာရွိပါသည္။

( စာမ်က္ႏွာ- ၇၇-ရ၈-ရ၉--ဘားမားခ်ဲလင္.ခ်္ )

-------------------------------------------

ကၽြန္ေတာ္တို.မွာ ေဖါက္ဖ်က္ျခင္းငွါမရနိုင္ေသာ တာ၀န္တရပ္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္.လုပ္ငန္းကို ကၽြန္ေတာ္ တို႔ မိဘ-ဘုိးဘြားမ်ားထံမွ အေမြခံရထားခဲ့ၾကပါျပီ၊ ဤတာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္
တို႔မည္သို. ေဆာင္ရြက္ၾကပါမည္နည္း။

ဤပု စၦာကို မေျဖမီ အေျဖကို ရရွိနိုင္မည္. လမ္းညႊန္မ်ားကို ရွာရန္သင္.သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ျမင္ပါသည္။ လူသားတရပ္လုံးအား ယေန.ရင္ဆိုင္ေနသည္. ျပႆနာရပ္ မ်ားမွာ တဆက္တစပ္တည္းျဖစ္ေနေသာ
ေၾကာင္.လည္းျဖစ္သည္။ ပုံသဏၰာန္မ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲေနေသာ ယေန. ကမၻာ၏ အေျခအေနမွာ ဤအတိုင္းျဖစ္ေနသည္။

လူမ်ဴိးစုံ၀ါဒနွင္. အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒသည္၄င္း၊ စီးပြား ေရးနွင္. ႏိုင္ငံေရးသည္၄င္း၊ႏိုင္ငံေရးႏွင္. လူမွဳေရးသည္၄င္း၊ လူမွဳေရးႏွင္. ယဥ္ေက်းမွဳ ဘာသာတရား- ဓေလ.ထုံးစံတို.သည္၄င္း ရွဳပ္ေထြးေသာ အျခင္းအရာတခု၏ သီးျခား အစိတ္အပုိင္းမ်ားသာျဖစ္ေပသည္။ ၄င္းတို.မွာလည္း တခုနွင္.တခု ဆက္စပ္လ်က္ရွိျပီး အနွစ္သာရေရာ၊ပုံသဏၰာန္ပါအျမဲတေစ ေျပာင္းလဲေနေပသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို.သည္ အလုံပိတ္ထားေသာ အခန္းမ်ားထဲတြင္ စားေသာက္ေနထိုင္ ေတြးေခၚေန၍ မျဖစ္ပါ။ ေခတ္ကာလနွင္. မကိုက္ညီေတာ.ေသာ ပုံေသကားခ် အယူအဆတို.ကို တရားေသ ကိုင္စြဲထား
၍ မရပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို.တိုင္းျပည္မွာ ယေန.အထိ လူ.ဘ၀ႏွင္. လူ.ေဘာင္အေၾကာင္းကိုေကာင္းစြာ

မသိေသးသူ အမ်ားအျပားရွိၾကပါေသးသည္။အခ်ဳိ.ေသာ သူတို.မွာ- သိလ်က္ႏွင္.၄င္း၊ မသိ ၍၄င္း ညစ္ပတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးကို ဆက္လုပ္လ်က္ရွိၾကပါေသးသည္။

သို.ေသာ္ ႏိုင္ငံ ေရးဆိုသည္မွာ တကယ္ပင္ ညစ္ပတ္ေလသလား၊မညစ္ပတ္ပါ။ ႏိုင္ငံေရးက ညစ္ပတ္သည္မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရး ကို ညစ္ပတ္ေအာင္ လုပ္ေနသူမ်ားသည္သာ ညစ္ပတ္ျခင္းျဖစ္

ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘာလဲ- ကၽြန္ေတာ္တို. အေနႏွင္. ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္းငွါ မအပ္ေသာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို.က တရိုတေသ- တအံ့တၾသ ေမာ့ ၍သာ ၾကည့္ေနရမည္ျဖစ္ေသာ အျခင္းအရာေလာ။
သို.မဟုတ္-ကၽြန္ေတာ္တို.ႏိုင္ငံ ေခ်ာင္ၾကိဳ ေခ်ာင္ၾကားတို.ကို လွည္.ပတ္သြားလာကာ ယုံလြယ္တတ္
ေသာျပည္သူအခ်ဳိ.ကို ညာ၀ါးေနၾကသည္.သူမ်ားေျပာသလို၊ပုံျပင္မ်ား၊ ဒဏၰာရီမ်ား ေျပာျပရုံမွ်ႏွင့္
.အရာခပ္သိမ္း ျပီးျငိမ္းသည္ဆိုႏိုင္သည္. အျခင္းအရာေလာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို. မသြားအပ္၊ ေရွာင္ရွားႏိုင္က
ေရွာင္ရွားအပ္ေသာ အႏၱရယ္ျပြမ္းသည္. နယ္ေျမပင္ေလာ။ ကၽြန္ေတာ္တို.တခါက ေျပာခဲ့. ၾကသလို
လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး၊ စာေပးအေရးအသားမွ်သာ ျဖစ္သေလာ။

သို.မဟုတ္- ႏိုင္ငံေရး ဆိုသည္ မွာ ဘာလဲ၊ အမွန္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ အျမင္.တြင္ ရွိသည္လည္းမဟုတ္၊ အနိမ္.တြင္ ရွိသည္လည္းမဟုတ္၊ မ်က္လွည္.လည္းမဟုတ္၊

ေဗဒင္ေဟာျခင္းလည္းမဟုတ္၊ အဂၢိရတ္ပညာလည္းမဟုတ္၊ မသြားအပ္ေသာ အႏၱရယ္ ျပြမ္းသည္. နယ္ေျမလည္းမဟုတ္၊ ကိုယ္.ကိုယ္ကို အထင္ၾကီးေနသည္. အမ်ဳိးသားေရး ကိစၥလည္း မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရးသည္ အစဥ္သျဖင္. တိုးတက္ျဖစ္ေပၚေနေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားႏွင္. ကိုက္ညီရမည္။ အတိုခ်ဳပ္ ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ရဲေဘာ္တို.၏ ဘ၀ျဖစ္သည္။

အမွန္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ရဲေဘာ္ပင္ျဖစ္သည္။ ေရွးပေ၀ဏီကပင္ အရစ္စ္တိုတယ္လ္ ေျပာခဲ.သလို၊ ရဲေဘာ္သည္ပင္ ႏိုင္ငံေရး သတၱ၀ါ ျဖစ္ေသာေၾကာင္.ပင္၊ ရဲေဘာ္၏ စားေရး၊ အိပ္ေရး၊ ေနေရး၊ အလုပ္လုပ္ေရးသည္ပင္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္သည္။ ရဲေဘာ္ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း စဥ္းစားခ်င္မွ စဥ္းစားမည္၊ သို.ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးက ရဲေဘာ္အေၾကာင္းကို စဥ္းစားေပလိမ္.မည္။

ရဲေဘာ္က ႏိုင္ငံေရးကို ေရွာင္ခ်င္ ေရွာင္ေပလိမ္.မည္၊ သို.ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးက ရဲေဘာ္ကို အိမ္မွာ၄င္း၊ ရုံးမွာ၄င္း၊ အလုပ္ရုံမွာ၄င္း တြယ္ကပ္ေနေပလိမ္.မည္။ ေန.စဥ္နွင္. အမွ် ရဲေဘာ္သည္ ႏိုင္ငံေရးကို လုပ္ေနရသည္ ၊ ကိုင္တြယ္ေနရသည္၊ ရုန္းကန္ေနရသည္၊ အလုပ္သမားက လုပ္ခအတြက္ အလုပ္လုပ္ရ

၍ လယ္သမားက စားေသာက္ေနထိုင္ေရးအတြက္ လယ္ထြန္ကာ ၊ စားေရးစာခ်ီ အရာရွိ အရာခံတို.က လစာအတြက္ အလုပ္လုပ္ၾကရကာ၊ ကုန္သည္ပြဲစားတို.မွာလည္း ေငြ၀င္ေကာင္းေအာင္ ရုန္းကန္ေန
ၾကရသည္။ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ႏုိင္ေရးဆိုသည္. ျပသနာပင္ျဖစ္သည္။
အလုပ္သမားက လုပ္ခမ်ားမ်ားလိုခ်င္ ၍ ေကာင္း ေကာင္းေနခ်င္သည္။လယ္သမားက သူေျမနွင္.သူ.ဘ၀ တိုးတက္ေစခ်င္သည္။ စာေရးစာခ်ီ အရာရွိ အရာခံ တို.ကလည္း ပ်င္းရီျငီးေငြ.ဖြယ္ေကာင္းေသာ ရုံးလုပ္ငန္းမ်ဳိးထက္ ပိုမိုခိုင္ျမဲမွဳ၊ ပိုမိုျပည္.စုံမွဳ ၊ ပိုမိုလြတ္လပ္မွဳ ကို လိုခ်င္သည္။

ကုန္သည္ပြဲစားတို.မွာ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းအတြက္ သင္.တင္.မွ်တေသာ အခြင္.အလမ္း မ်ားကို လိုခ်င္သည္။ ဤသို.အားျဖင္. ရဲေဘာ္မွာ အသက္ရွင္တည္ေနရန္လိုသည္။ အသက္ရွင္ တည္ေနနိုင္ေရး အတြက္ ရုပ္၀တၱဳ ပ စၥည္းလိုသည္။ ဤသည္ပင္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္သည္။ ဤ သည္ပင္ ရဲေဘာ္၏ ဘ၀ျဖစ္၍ ရဲေဘာ္၏ ဘ၀ေျပာင္းသလို၊ နိုင္ငံေရးကလည္း ေျပာင္းလိုက္သည္။

ရဲေဘာ္တို. အသက္ရွင္ေနႏိုင္ေရး၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္စြာ ေနနိုင္ေရးအတြက္ လြတ္လပ္ေရးရွိရမည္။
ေနႏိုင္မွဳအတြက္ လြတ္ လပ္ေရး၊ တဦးခ်င္းအလိုက္ တမ်ဳိးသားလုံးအလိုက္ ဖန္တီးႏိုင္မွဳ- ဖြံ.ျဖိဳးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွဳအတြက္ လြတ္ လပ္ေရး၊ အျခားသူ၏အခြင္.အေရးကို မထိခိုက္ေစဘဲ ရဲေဘာ္တို. ကၽြန္ေတာ္တို.၏ အဆင္.အတန္း တိုးတက္ ႏိုင္မွဳအတြက္ လြတ္လပ္ေရးရွိရမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္တို. ေျပာဆိုေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ဤသည္ပင္လွ်င္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္သည္။

သို.ျဖစ္၍ နိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ လူ.ကိစၥပင္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ ညစ္ပတ္သည္ မဟုတ္။ႏိုင္ငံ ေရးသည္ အႏၱရယ္ျပြမ္းသည္မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ အလုပ္မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ မ်က္လွည္.လည္းမဟုတ္။ သဘာ၀၏ အထက္ကလည္းမဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ နားလည္ရခက္သည္လည္း မဟုတ္။ သို.ေသာ္ အခ်ဳိ.ေသာ ပညာရွိတို.က ဤသို.ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ မခ်မွတ္ၾက။ သူတို.က နိုင္ငံေရးသည္ ညစ္ပတ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ ဘာသာေရးျဖစ္သည္ စသည္ျဖင္. တဆက္ထဲမွာပင္ အျမီးအေမာက္

မတည္. ေျပာဆိုေနၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ ဘာသာေရးလား- မဟုတ္ပါ။

သို.ေသာ္ ညစ္ပတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား က ဤစကားကို ‘ႏိုင္ဖဲ’သေဘာထားကာ သုံးစြဲေနၾကသည္။ ဤနည္းအားျဖင္. ျပည္သူလူထု ေခါင္းရွဳတ္ ကုန္ေအာင္၊ တကဲ.ျပႆနာမ်ား ဖုံးကြယ္သြားေအာင္ ၾကိဳးပမ္းလိုၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သူတို.နည္းမွာ အေခ်ာင္သ မားတို.၏နည္းသားျဖစ္၍၊ ႏိုင္ငံေရးမဟုတ္။

ဘာသာေရးဆိုသည္မွာ ပုဂၢိဳလ္တဦးစီ၏ အသိတရားျဖစ္၍၊ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ လူမွဳေရးသိပၸံျဖစ္သည္။ လူမွဳေရးသိ ပၸံပညာတရပ္အေနနွင္. လူပုဂၢိဳလ္လိုက္သည္ လြတ္ လပ္စြာ ကိုးကြယ္ႏိုင္ခြင္. အပါအ၀င္ အျခားအခြင္.အေရးမ်ားရွိေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးက အသိအမွတ္ျပဳရမည္။

သို.ေသာ္ ဤေနရာတြင္ပင္ ႏိုင္ငံေရးနွင္. ဘာသာေရးကို စည္းျခားရမည္။ ႏိုင္ငံေရးနွင္. ဘာသာေရးသည္ အတူတူမဟုတ္ေသာေၾကာင္.ပင္၊ ကၽြန္ေတာ္တို. ဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရးနွင္. ေရာေထြးပစ္ပါလွ်င္၊ ဘာသာေရး ကိုပင္ ဆန္.က်င္ရာေရာက္သည္။ အဘယ္ေၾကာင္.ဆိုေသာ္ ဘာသာေရးဆိုသည္မွာ တမလြန္ဘ၀ အက်ဳိးအတြက္ သည္ပိုးရြက္ေဆာင္ျခင္းသာျဖစ္၍၊ ႏိုင္ငံေရးအသိုင္းအ၀ိုင္းျဖစ္ေသာ မ်က္ေမွာက္ဘ၀အေရးတို. ႏွင္. သာမန္အားျဖင္. မသက္ဆိုင္။ ႏိုင္ငံေရး ဆိုသည္မွာကား ပုထုဇဥ္တို.၏ သိပၸံပညာရပ္ျဖစ္သည္။

( စာမ်က္နွာ- ၇၁-၇၂-၇၃-၇၄-၇၅ -- ဘားမားခ်ဲလင္.ခ်္ )

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ဘားမားခ်ဲလင္.ခ်္ ( ၁၉၄၆ )

ျမန္မာျပန္-- ျမစိန္

ဒုတိယအၾကိမ္ ၊ ၁၉၆၈ ခု ၊ ဇြန္လ။
တသက္တာ စာေပတိုက္ ထုတ္စာအုပ္မွ ေကာင္နွုတ္တင္ျပပါသည္။
( ေဒါက္တာရာဟုလာ၊ႏွင့္အဖြဲ႔ကတင္ျပသည္)

http://www.anantametta.org/2012/02/blog-post_9909.html  မူရင္း Link မွကူးယူမွ်ေဝသည္

No comments:

Post a Comment