4. ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ရွားပါးဓါတ္ပံုမ်ား

သမာဓိႏုင့္ပညာအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ ( ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း )

သမာဓိဆိုသည္မွာ။       ။သမာဓိဆိုတဲ့စကားႏွင့္ပတ္သက္၍နက္နက္နဲနဲဆင္ျခင္လွ်င္ေလာက၌လူအေပါင္း
                                 တို႔လက္ကိုင္ထားၾကသူရွားပါးလွသည္။
သမာဓိ၏အဓိပၸါယ္။       ။ေလာက၌အေကာင္း၊အဆိုး၊အက်ိဳးအျပစ္သနစ္စံုကိုပိုင္းျခားထင္ထင္သိျမင္၍
                                 ဆင္းရဲလည္းဝမ္းမနည္း၊ခ်မ္းသာလည္းဝမ္းမသာပကတိစိတ္ႏွင့္ဥာဏ္ျမင္ရ၍
                                 လူခ်ီးမြမ္းကဲ့ရဲ့၍၊ေဘးဒုကၡအႏ ၱရာယ္ၾကံဳရလည္းထိတ္လန္႔မရွိတသမတ္တည္း
                                 ျငိမ္သက္စြာရွိျခင္းျဖစ္သည္။

ပညာ၏အဓိပၸါယ္။         ။ပညာသည္အတိုင္းမသိက်ယ္ျပန္႔လွသည္။စာအုပ္ထဲမွာတြင္မဟုတ္စာေပကို
                                ေက်ာ္၍ထိုးထြင္းသိျမင္ရမည္၊တကၠသိုလ္မွဘြဲ႔ထူးရ၍မကေလာကကိုအလွဆင္
                                ႏုိင္ရမည္၊အလွဆင္ရုံျဖင့္မကရာဇဝင္တင္ရမည္၊ရာဇဝင္ကိုသိရုံျဖင့္မကရာဇဝင္ကိုဖန္တီးႏိုင္ရမည္၊
                                ရာဇဝင္ဖန္တီးရုံျဖင့္မကသမိုင္းကိုျပဳျပင္ရမည္၊ဒီထက္ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာေလာက
                               ကိုဖန္တီးႏုိင္ရမည္။



















လႊတ္ေတာ္မတက္သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ခြင့္တုိင္ၾကားစာ



သို႔
တုိင္းျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ သဘာပတိ

အစီရင္ခံပါသည္ ခင္ဗ်ား။ ကၽြန္ေတာ္မွာ ေနမေကာင္းထိုင္မသာ ျဖစ္ေနပါ၍ ယေန႔ လႊတ္ေတာ္သို႔ မတက္ေရာက္ႏုိင္သည္ကို ခြင့္လႊတ္ပါမည့္အေၾကာင္း၊ ယေန႔ တင္ေျမႇာက္ျခင္းခံရေသာ အၿမဲတမ္းဥကၠ႒ အားလည္း ကၽြန္ေတာ္၏ ခ်ီးက်ဴးစာကို ကမ္းလွမ္းလိုက္ေစလိုပါသည္ခင္ဗ်ား။


ေအာင္ဆန္း
တုိင္းျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္အမတ္
aungsanmyanmarthway.jpg

ပထမအႀကိမ္ေျမာက္ တုိင္းျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ညီလာခံကို ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၀ ရက္ေန႔မွ ဇြန္လ ၁၈ ရက္ေန႔အထိ က်င္းပခဲ့ရာတြင္ ဇြန္လ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေနမေကာင္းသျဖင့္ ခြင့္တစ္ရက္ တုိင္ၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

.............................................................................................................................................................................

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ နိုင္ငံေရးအျမင္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္


မင္းေရးသဖြယ္ တိမ္ေတာင္က်ယ္ ဆိုသကဲ့သို႔ နိုင္ငံေရးသည္ အလြန္က်ယ္ပ်ံ႕လွသည္မွာေတာ့ ေသခ်ာ၏။ သို႔ေသာ္ နိုင္ငံသားတိုင္း နိုင္ငံေရးကို သိသိသာသာတမ်ိဳး မသိမသာ တဖံု ေလွ်ာက္လွမ္းျဖတ္သန္းေနၾကပါသည္။ အမ်ားသူငါ ေခၚေဝၚပညတ္ သတ္မွတ္ထားသည့္ နိုင္ငံေရးဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္က အားလံုး ပါဝင္လွဳပ္ရွားေနၾကသည္ေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မွာပါ။ နိုင္ငံေရးရာအတြက္ မိမိတို႔စိတ္ထက္သန္ရာဘက္မွ တနည္းတဖံု ပါဝင္လွဳပ္ရွားေနၾကတာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ နိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ နိုင္ငံသားအားလံုးတို႔ ေန႔စဥ္ႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳေနရေသာ အေရးကိစၥပင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ေပတည္း။ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္ကလည္း အိမ္မွဳကိစၥအဝဝ ႏွင့္ မီးဖိုေခ်ာင္ကိစၥ ေန႔စဥ္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အိမ္ရွင္မသည္ပင္ နိုင္ငံသားျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ တနည္းတဖံု နိုင္ငံေရး ေဆာင္ရြက္ေနသည္ဟု ေျပာဆိုဖူးသည္ကို ၾကားရ မွတ္သားရဖူးပါသည္။ စစ္မွန္ေသာ နိုင္ငံေရးကို ထဲထဲဝင္ဝင္ ကိုယ့္က်ိဳးမဖက္ နိုင္ငံအတြက္လုပ္ေဆာင္ေနၾကသူမ်ားကို အားေပးေထာက္ခံေနၾကေသာ ျပည္သူလူထုတရပ္လံုးလည္း နိုင္ငံေရးေဆာင္ရြက္ေနၾကသည္ဟုဆိုနိုင္ပါသည္။ ဤေနရာမွာ လူေရာ ရွင္ေရာ ရဟန္းပါမက်န္ လူမ်ိဳးမေရြးဘာသာမေရြး နိုင္ငံသားအားလံုး တို႔က ခ်စ္ခင္ေလးစားရသည့္ နိုင္ငံ့ဖခင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း နိုင္ငံေရးအေပၚ ရွဳ႕ျမင္သံုးသပ္ပုံကို စာဖတ္သူတို႔ ဗဟုသုတျဖစ္ေစရန္ ေကာက္ႏွဳတ္ေဖာ္ျပလိုပါသည္။
၁၉၄၆ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၁၇ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ နိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ညီလာခံၾကီးကို ဗုဒၶဘာသာဝင္အားလံုးတို႔၏ အထြဋ္အျမတ္ထားရာ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ အလယ္ပစၥယံ၌ က်င္းပခဲ့ရာ ဇန္နဝါရီ(၂၀) ရက္ေန႔၌ (ဖဆပလ) အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ ဥကၠဌအျဖစ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ယင္းမိန္႔ခြန္းမွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ရွဳ႕ျမင္ေသာ နိုင္ငံေရးအဓိပၸါယ္ကို ေကာက္ႏွတ္တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
" နိုင္ငံေရးသည္ ယုတ္မာညစ္ေထးသည္ မဟုတ္၊ နိုင္ငံေရးကို ညစ္ေထးေအာင္ လုပ္သူတို႔သာလွ်င္ ယုတ္မာျခင္းျဖစ္၏။ နိုင္ငံေရးသေဘာ အမွန္မွာ ကၽြန္ုပ္တို႔ လူသားတို႔ႏွင့္ မတန္မရာ ျမင့္ျမတ္လြန္းသည္လည္း မဟုတ္၊ နိမ့္က်လြန္းသည္လည္း မဟုတ္၊ မ်က္လွည့္ေဗဒင္လည္း မဟုတ္၊ အဂၢိရတ္လည္း မဟုတ္၊ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ကႏၱာရခရီးလည္း မဟုတ္၊ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ ျပီးေရာ စိတ္ေဇာႏွင့္လုပ္ေသာ အေရးကိစၥလည္း မဟုတ္၊ ကၽြန္ုပ္တို႔၏ ပတ္ဝန္းက်င္၌ ေပၚေပါက္ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိေသာ အေျခအေနေပၚတြင္ ေမွ်ာ္ေခၚ၍ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေသာ အေရးကိစၥသာလွ်င္ ျဖစ္ေပ၏။
နိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ကၽြနု္ပ္တို႔ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် လူ႔ေလာကတြင္ ေတြ႔ၾကံဳေနၾကရေသာ ကိစၥပင္ျဖစ္ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ဆိုေသာ္ နိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ လူ႔ကိစၥ ဟု ဆိုရေပမည္။ ကၽြန္ုပ္တို႔ စားမွဳ၊ ေသာက္မွဳ၊ ေနမွဳ၊ ထိုင္မွဳ၊ သြားမွဳ၊ လာမွဳ၊ အစုစုသည္သည္ နိုင္ငံေရးပင္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ုပ္တို႔ နိုင္ငံေရးကို မဆင္မျခင္ မေတြးေတာမိေစကာမူ ကၽြန္ုပ္တို႔ႏွင့္ အျမဲတေစ ဆက္သြယ္၍ ေန၏။ ကၽြန္ုပ္တို႔သည္ နိုင္ငံေရးကို ေရွာင္ရွားေစကာမူ နိုင္ငံေရးသည္ ကၽြန္ုပ္တို႔၏ အိမ္၊ ရုံး၊ အလုပ္ရံု စသည္တို႔၌ ေပၚေပါက္လွ်က္ရွိ၏။ ဤဌာနမ်ား၌ ကၽြန္ုပ္တို႔သည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် နိုင္ငံေရးကို လုပ္ေနၾကရေပသည္။
လူတိုင္းလူတိုင္း မိမိတို႔၏ အခြင့္အေရးကို ရယူလိုျခင္းသည္ နိုင္ငံေရးပင္ ျဖစ္၏။ လြတ္လပ္မွဳ ရလိုမွဳသည္ပင္လွ်င္ နိုင္ငံေရးျဖစ္၏။ နိုင္ငံေရးကို ဘာသာတရားျဖစ္သကဲ့သို႔ ေျပာဆိုေနၾကေသာ သူမ်ားမွာ ယုတ္မာညစ္ေထးေသာ နိုင္ငံေရးသမားမ်ားပင္လွ်င္ ျဖစ္၏။ ထိုသူတို႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဤကဲ့သို႔ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ လီဆယ္၍ ေျပာျခင္းအားျဖင့္ ျပည္သူတို႔၏ စိတ္ကို ရွဳပ္ေထြးေစ၍ အေၾကာင္းအက်ိဳး အေကာင္းအဆိုးကို ေဝဖန္ျခင္းငွါ မစြမ္းနိုင္ေအာင္ လုပ္ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္၏။ အမွန္မွာ ထိုသူတို႔၏ ျပဳလုပ္မွဳသည္ နိုင္ငံေရး မဟုတ္၊ မိမိတို႔ အေကာက္ဥာဏ္ကို သံုး၍ မိမိတို႔ၾကီးပြားေရး တစ္နပ္စာ နိုင္ငံေရးပင္ ျဖစ္ေပ၏။ "
အထက္ပါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ မိန္႔ခြန္းကို ဖတ္ရွဳ႕ၾကည့္လွ်င္ နိုင္ငံသားအားလံုး နိုင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေနသူခ်ည္းသာ ျဖစ္၏။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ နိုင္ငံေရးအျမင္သည္ တကၠသိုလ္ၾကီးမ်ားမွာ နိုင္ငံေရးသိပၸံဘာသာရပ္မ်ားကို သီးသန္႔ မသင္ယူမေလ့လာနိုင္သည့္သူမ်ား အတြက္ တနည္းဆိုရလွ်င္ ျပည္သူလူထုတရပ္လံုးႏွင့္ အံဝင္ခြင္က် သင့္ေတာ္မွန္ကန္လွသည့္ လူထုနိုင္ငံေရးပင္ ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူတရပ္လံုးလည္း နိုင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ဘာမွမေျပာတာ ေကာင္းပါတယ္၊ စကားနည္း ရန္စဲ ဟု သေဘာမထားဘဲ ဆိုေရးရွိက ဆိုအပ္စြ ဟူသည့္အတိုင္း မိမိတို႔ ေျပာသင့္ေျပာထိုက္ေသာ နိုင္ငံအတြက္အက်ိဳးရွိေသာ စကားမ်ားကို ရဲဝံ့စြာ ေျပာၾကားနိုင္ပါေစ ဟု ဆႏၵျပဳရင္း။ ။
ရည္ညႊန္း။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ဘဝ၊စာေပႏွင့္ သမိုင္းဝင္ အဆိုအမိန္႔မ်ား။ (သုေတသီ ျမင့္ထြန္း)။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ လြပ္လပ္ေရး ၾကိဳးပမ္းမွဳ မွတ္တမ္း (တကၠသိုလ္ ေနဝင္း)။
ေမ့သားလွ(ဇလဂၢ)
၁-၂-၂၀၁၂
..............................................................................................................................................


       တမ္းတမိေသာ လူတေယာက္



တမ္းတမိေသာ လူတေယာက္
ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ
‘ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း’ ဟူသည့္ အမည္နာမကိုၾကားလွ်င္ က်ေနာ္ ရင္ခုန္သည္။ စိတ္လႈပ္ရွားသည္။ က်ေနာ့္ အဖို႔ ဒ႑ာရီပံုျပင္ေတြထဲက ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းပီသသည့္ ျမန္မာသူရဲေကာင္းတဦးကို အမွတ္ရေနသလို ခံ စားမိသည္။ တခါတရံ သူအမွန္တကယ္ သက္ရွိထင္ရွားရွိခဲ့သည္လား မရွိခဲ့ဘူးလားဟု ထင္မိေလာက္ေအာင္ ကိုပင္ စိတ္ထဲတြင္ မပီ၀ိုးတ၀ါး ျဖစ္ေနတတ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထိုသို႔ျဖစ္ရသည္ကို စဥ္းစားၾကည့္သည့္ အခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆုိသည့္ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ကို က်ေနာ့္အေနနွင့္ မ်က္၀ါးထင္ထင္ မျမင္ ဖူး မေတြ႔ဖူးခဲ့ျခင္းသည္ အဓိကအေၾကာင္းအခ်က္တခု ျဖစ္မည္ထင္သည္။ ထို႔အျပင္ လူ႔ဘ၀တြင္ ေနထိုင္အ သက္ရွင္သြားခဲ့သည့္ အခိုက္အတန္႔အတြင္း သူ၏ စြမ္းေဆာင္ခဲ့မႈမ်ားက အသက္အ႐ြယ္ႏွင့္မမွ်ေအာင္ အဆမ တန္ ႀကီးမားလြန္းခဲ့၍လည္း တကယ့္လူမွ ဟုတ္ပါရဲ႕လားဟု က်ေနာ္ ထင္မိခဲ့ျခင္းျဖစ္မည္ထင္သည္။ ကြယ္ လြန္သည့္အခ်ိန္တြင္ သူသည္ အသက္အ႐ြယ္အားျဖင့္ (၃၂) ႏွစ္ စြန္းစြန္းသာ ရွိေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုမွ်အ သက္အ႐ြယ္ႏွင့္ အလြန္တရာ ႀကီးေလးသည့္ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားကို ရဲရဲရင့္ရင့္ ျပတ္ျပတ္သားသား ႐ြပ္႐ြပ္ခြၽံခြၽံ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အိုးေ၀မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာ၊ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသား သမဂၢဥကၠဌ၊ ဗမာ့တပ္မေတာ္ စစ္ေသနာပတိ၊ အစိုးရနန္းရင္း၀န္ … စသည့္တာ၀န္မ်ားကို အံ့အားသင့္စဖြယ္ ထမ္း႐ြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ေသာ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ား၊ တာ၀န္ယူမႈမ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ အသက္ထက္ဆံုး ေပးဆပ္သြားခဲ့ သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆိုေသာ ပုထုဇဥ္လူသားတဦးအား မျမင္ဖူး မေတြ႔ဖူး လိုက္လင့္ကစား သူ၏ ပင္ ကိုယ္စ႐ိုက္၊ စိတ္ေနစိတ္ထားတို႔ကို က်ေနာ္ ခ်စ္ခင္မိသည္။ သူ၏ ကိုယ္က်င့္သီလ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ ရပ္တည္ ခ်က္၊ သူရသတၱိႏွင့္ တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္စိတ္တို႔ကို ၾကည္ညိဳေလးစားမိသည္။ သူ၏ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ပီသ သည့္၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္း ပီသသည့္ အရည္အခ်င္းမ်ားကို အားက်မိသည္။
လူမွန္းသိတတ္စ အ႐ြယ္မွစ၍ က်ေနာ္ အမွတ္ထင္ထင္ ရွိခဲ့သည့္ ဓာတ္ပံုႏွစ္ပံု ရွိသည္။ အိမ္ဦးခန္းရွိ ဘုရားစင္ ၏ ေဘးတဘက္တခ်က္တြင္ အေဖ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ မွန္ေဘာင္သြင္းထားသည့္ ဓာတ္ပံုႏွစ္ပံုျဖစ္သည္။ ဘု ရားစင္၏ ဘယ္ဘက္၌ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ ပံုတြင္ ေခါင္းေပါင္းအျဖဴ ေပါင္းထားသည့္ အဖိုးအိုတဦး၏ ကိုယ္တ ပိုင္းပံုကို ေတြ႔ရၿပီး ညာဘက္၌ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ ပံုတြင္ စစ္၀တ္စံု၀တ္ထားသည့္ အမ်ဳိးသားတဦး၏ ကိုယ္တ ပိုင္းပံုကို ေတြ႔ရသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးအား မည္သူမည္၀ါမွန္း ထုိစဥ္က က်ေနာ္မသိခဲ့။ ကေလးသဘာ ၀ အေဖ့အား စပ္စပ္စုစုႏွင့္ ေမးၾကည့္သည့္အခါတြင္မွ အေဖက ဘယ္ဘက္က ပုဂၢိဳလ္ကို သခင္ကိုယ္ေတာ္ မိႈင္း၊ ညာဘက္က ပုဂၢိဳလ္ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟု ေျပာျပခဲ့သည္ကို အမွတ္ရမိသည္။
သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းေနသည့္အ႐ြယ္ မဟုတ္ေသးသည့္အတြက္ သူတို႔၏ နာမည္ေတြကိုသာ က်က္မိေနၿပီး မည္ သို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဆိုသည္ကို က်ေနာ္မသိခဲ့။ အ႐ြယ္ေရာက္လာသည့္အခါ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားကို တစ တစ ဖတ္႐ႈေလ့လာခဲ့ရာမွ တဦးကုိ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး စာဆိုႀကီး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဖခင္ႀကီး ေဒါက္တာသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ တဦးကို ဗမာ့တပ္မေတာ္၏ ဖခင္ႀကီး၊ အမ်ဳိး သားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဟူ၍လည္းေကာင္း ေလ့လာသိရွိခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ထဲထဲ ၀င္၀င္ သိလာရသည့္ အခ်ိန္တြင္မူ ထိုပုဂၢိဳလ္ႀကီးႏွစ္ဦးအား ေလးစားၾကည္ညိဳသည့္ စိတ္မ်ားက က်ေနာ့္ရင္ထဲ တြင္ နက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္း အျမစ္တြယ္ေနခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
ထိုပုဂၢိဳလ္ႀကီး ႏွစ္ဦးအနက္မွ ‘ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း’ ဟူသည္ကို မူလတန္းဖတ္စာတြင္ ႐ြတ္ဆိုခဲ့ရေသာ ‘ေဖ ေဖာ္၀ါရီ (၁၃) မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမြးေန႔ပါ၊ ၁၉၁၅ ေရွ႕ေန ဦးဖာသား၊ ဇာတိနတ္ေမာက္ မေကြးခ႐ိုင္၊ သိၾကမ်ားခုတိုင္၊ ၾကံ႕ၾကံ႕ခိုင္တဲ့ ဇာနည္ဖြား မိခင္ေဒၚစုသား၊ ၁၉၄၇ ေျပာင္းႂကြ တမလြန္၊ မ်က္ ရည္သြန္လို႔ ဘ၀င္ညႇဳိး ဇူလိုင္တဆယ့္ကိုး’ ဟူသည့္ ကဗ်ာေလးတပုဒ္မွတဆင့္ က်ေနာ္ စတင္ရင္းႏွီးခဲ့ရ ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ က်ဆံုးခဲ့သည့္ ဇူလိုင္လ (၁၉) ရက္ေန႔ေရာက္တိုင္း ေတာင္ငူၿမိဳ႕ အားက စားကြင္း (မိုင္ဒါကြင္း) တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္သည့္ အာဇာနည္ေန႔ အခမ္းအနားသို႔ ေက်ာင္းသားအားလံုး တန္းစီ ခ်ီတက္ၿပီး မိုးဖြဲဖြဲေအာက္တြင္ အေလးျပဳၾကရသည္ကို အမွတ္ရေနမိသည္။
ယခုအခါတြင္မူ အာဇာနည္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ ဥၾသဆြဲသံကို မၾကားရသည္မွာ ကာလအတန္ ၾကာေညာင္းခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ တိုင္းျပည္ကို လက္နက္အားကိုးႏွင့္ ရက္စက္စြာ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေနသည့္ နအဖစစ္အုပ္စု တသက္ဟု ပင္ ေျပာရေပမည္။ ထို႔အျပင္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျပဌာန္းထားသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သ မိုင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားကိုလည္း နအဖစစ္အုပ္စုက ေမွးမွိန္ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံုမ်ားျဖင့္ ဂုဏ္ျပဳထုတ္ေ၀ထားသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေငြစကၠဴမ်ားတြင္လည္း ျခေသၤ့႐ုပ္ပံုမ်ားကို အစားထိုးကာ အသစ္ထုတ္ ေ၀ခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာမ်ား၊ တခမ္းတနား ဂုဏ္ျပဳမႈမ်ားကို စစ္ အုပ္စုက အၿငိဳးတႀကီးႏွင့္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္မ်ား၊ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား အၾကားတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကဲ့သို႔ မဟုတ္မခံစိတ္ဓာတ္မ်ား ျဖစ္တည္လာၿပီး အမွန္တရားအတြက္ ေတာ္ လွန္တိုက္ပြဲ၀င္လိုသည့္ သူရဲေကာင္းမ်ား ေပၚေပါက္လာမည္ကို စိုးရိမ္သျဖင့္ နအဖစစ္အုပ္စုက အေၾကာက္အ လန္႔ႀကီးစြာ သမိုင္းကြင္းဆက္ျဖတ္ခဲ့ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။
ထိုသို႔စစ္အုပ္စုက အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ျပည္သူလူထုအၾကား ကြင္းဆက္ျပတ္ ေအာင္ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ႀကိဳးပမ္းေသာ္လည္း ယေန႔တိုင္ ျမန္မာျပည္သူလူထု၏ ရင္ထဲအသည္းထဲတြင္ ‘ဗိုလ္ ခ်ဳပ္’ ဟူေသာ အမည္နာမက ကိန္းေအာင္ျမဲ ကိန္းေအာင္လ်က္ပင္။ ျပည္သူလူထုက ကိုယ့္နည္းကိုယ္ဟန္ႏွင့္ သမိုင္းအစစ္အမွန္ေတြကို တိတ္တဆိတ္ လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေဆာင္လ်က္ပင္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ စိတ္ ဓာတ္၊ အေတြးအေခၚ၊ ႏိုင္ငံေရးႀကိဳးပမ္းခ်က္၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ား၊ အဆိုအမိန္႔မ်ားက သူကြယ္လြန္ၿပီး ႏွစ္ ေပါင္း (၆၀) နီးပါး ၾကာသည့္တိုင္ သစ္လြင္လတ္ဆတ္ေနဆဲ၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းေနသည့္ ျမန္မာျပည္သူလူထုအတြက္ ယေန႔တိုင္ လမ္းျပေရွ႕ေဆာင္ႏိုင္ဆဲျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ သစ္လြင္ေနဆဲ၊ လမ္းျပေရွ႕ေဆာင္ႏိုင္ဆဲျဖစ္သည္ကို သူ၏ေရးသားခ်က္မ်ား၊ အဆိုအမိန္႔မ်ား၊ ေဟာေျပာခ်က္ မ်ား၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၌ အထင္းအရွား ေတြ႔ရေလသည္။
ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဗိုလ္္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားအမ်ားစု သက္၀င္ယံုၾကည္သည့္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္ ၿပီး ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ဧၿပီလထုတ္ ဂႏၶေလာကမဂၢဇင္းတြင္ Burma and Buddhism ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ေဆာင္း ပါးတပုဒ္ ေရးသားခဲ့ေလသည္။ အသက္ (၂၀)အ႐ြယ္က အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားခဲ့သည့္ ထိုေဆာင္းပါး ထဲတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က “ဗုဒၶဘာသာ၏ အႏွစ္သာရမွာ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္၍ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးနည္းျဖစ္သည္။ ထို နည္းမွာလည္း ေကသမုတၱိသုတ္ေခၚ ကာလာမသုတၱန္လာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏ ေဟာၾကားခ်က္ျဖစ္သည္၊ ထိုေဟာၾကားခ်က္မွာ အယူ၀ါဒတခု၏ အမွားအမွန္ကို ဆံုးျဖတ္ရာတြင္ တဆင့္ၾကားမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု လက္မခံသင့္၊ မိ႐ိုးဖလာ အယူ၀ါဒျဖစ္၍လည္း လက္မခံသင့္၊ ဤအရာသည္ ဤသို႔ျဖစ္သကဲ့ဟူေသာ ေကာလာဟာလျဖင့္လည္း လက္မခံသင့္၊ က်မ္းဂန္စာေပႏွင့္ ညီၫြတ္သည္ဆို႐ံုႏွင့္လည္း လက္မခံသင့္၊ မိမိတို႔ ယံုၾကည္ထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ စကားျဖစ္သည္ဟုဆိုကာ ပုဂၢိဳလ္စြဲျဖင့္လည္း လက္မခံသင့္၊ မိမိတို႔ ေလးစား ေသာ ဆရာ၏ စကားျဖစ္သည္ဟုဆိုကာ ဆရာစြဲျဖင့္လည္း လက္မခံသင့္ဘဲ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ကာ လက္ေတြ႔လုပ္ ၾကည့္၍ အက်ဳိးရွိသည့္ အယူ၀ါဒ (၀ိဘဇၥ၀ါဒ) ကိုသာ လက္ခံရမည္ ဆိုသည့္အခ်က္ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာ၏ အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ အထက္ေဖာ္ျပပါ ၀ိဘဇၥ၀ါဒကိုသံုး၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ တိုးတက္ႀကီးပြားေရး အတြက္ လုပ္ေဆာင္သြားၾကရန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအားလံုး၏ အဓိကတာ၀န္ျဖစ္သည္” ဟူ၍ ဗုဒၶဘာသာအ ေပၚ သူ၏ အျမင္ႏွင့္ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ တိုးတက္ႀကီးပြားေရးအတြက္ ဗုဒၶဘာသာ၏ အႏွစ္သာရကို လက္ေတြ႔က်င့္သံုးႏိုင္ေၾကာင္း ဓမၼဓိဌာန္က်က် ေဆြးေႏြးတင္ျပထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အႏုပညာ
စာေရးဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာက သူ၏ ‘႐ုပ္ပံုလႊာ’ အဖြဲ႔အႏြဲ႔တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအား ‘ေအာင္ဆန္း (သို႔မ ဟုတ္) အ႐ိုင္း’ ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့သည္ကို ဖတ္ရဖူးသည္။ ဆရာဒဂုန္တာရာက သူ၏႐ုပ္ပံုလႊာ အဖြဲ႔တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးအေၾကာင္းကိုသာ အစဥ္အျမဲ ေတြးေတာေနၿပီး က်န္သည့္ အရာမ်ားကို ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ ေနတတ္ပံု၊ လူ႐ိုင္းတဦးႏွင့္ ပံုပန္းသ႑ာန္တူကာ ဆက္ဆံရခက္ၿပီး ဂြတီးဂြက် ႏိုင္ လွပံု၊ သူယံုၾကည္ရာကို စိုက္လိုက္မတ္တတ္ႏွင့္ တဇြတ္ထုိးလုပ္တတ္ပံု၊ သို႔ေသာ္ သူ႔တြင္ အႏုပညာဓာတ္ခံရွိ ပံု .. စသည္တို႔ကို ရသဟန္ႏွင့္ လွလွပပ ျခယ္မႈန္းခဲ့ေလသည္။ ထို႐ုပ္ပံုလႊာ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ကိုဖတ္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္းက ‘ကိုေဌးၿမိဳင္ ေျပာသေလာက္လည္း ငါမ႐ိုင္းေသးပါဘူးကြာ’ ဟု သူ၏ ကိုယ္ရံေတာ္ ဗိုလ္ထြန္း လွကို ရယ္ေမာကာေျပာခဲ့ဖူးေၾကာင္း ေဆာင္းပါးတပုဒ္တြင္ ဖတ္ရဖူးသည္။ ထို႔အျပင္ အလကၤာေက်ာ္စြာ ၿမိဳ႕မ ၿငိမ္း၏ ‘သက္ေ၀’၊ ‘ကၪၥန’ သီခ်င္းမ်ားကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႏွစ္သက္ပံု၊ ပင္လံုစာခ်ဳပ္အတြက္ ရွမ္းျပည္သို႔ အသြား အင္းေလးကန္ထဲ ေလွစီးေနစဥ္ ‘ေလွကေလးကို ေလွာ္မည္ … ေဘးမသမ္းဘဲ ေအးခ်မ္းေတာ့ မည္ …’ ဆိုသည့္ အဆိုေတာ္ ဒုိရာသန္းေအး၏ သီခ်င္းအား ဗုိလ္ခ်ဳပ္ညည္းတြားပံုတို႔ကို ဖတ္ရသည့္အခါ ဗုိလ္ ခ်ဳပ္သည္ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးအတြက္ မအားလပ္ေအာင္ အလုပ္မ်ားေနလင့္ကစား သူ၏ ရင္ထဲ၌မူ အႏု ပညာဓာတ္အျပည့္ ကိန္းေအာင္ေနေၾကာင္း အထင္အရွား ေတြ႔ရေလသည္။ ‘ဗမာအက၊ ဗမာဂီတေတြဟာ ဟိုဘက္က လွည့္လာတာေတြရွိ တယ္။ ဒါေတြကို စံုစမ္းရမယ္။ အာရွတိုက္သားေတြ တဦးနဲ႔တဦး ဘယ္လို ဆက္စပ္မႈရွိတယ္ဆိုတာ ေလ့လာရမယ္၊ ကြၽန္ေတာ္လည္း အႏုပညာသမားပါဗ်ာ’ ဟူ၍ လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေျပာၾကားခဲ့ဖူးသည္။ ထိုစကားကို ေထာက္႐ႈျခင္းျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ အႏုပညာအေပၚ စိတ္၀င္တ စားရွိပံုႏွင့္ အႏုပညာသမားအျဖစ္ ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြားခ်င္ပံုကို ရိပ္စားမိၿပီး လူသားတုိင္းအေပၚ အႏုပညာ၏ ညႇိဳ႕ ငင္ဖမ္းစားမႈအား ႀကီးမားပံုကို ဆက္စပ္ေတြးေတာေနမိပါသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ပညာ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ပညာႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူျမင္သည့္ အဓိပၸာယ္ကိုလည္း သူ၏ ကိုယ္တိုင္ေရး အတၳဳ ပၸတၱိတြင္ ရွင္းျပခဲ့ရာ အလြန္ပင္ မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ‘ပညာသည္ စာအုပ္ မ်ားထဲ၌သာရွိသည္မဟုတ္။ စာအုပ္မ်ားကိုေက်ာ္၍ ျမင္စြမ္းႏိုင္ျခင္းကို ေဆာင္ႏိုင္ရေပမည္။ ပညာ သည္ လူ၏ ရာဇ၀င္ကိုသာ ျပဳျပင္တိုးခ်ဲ႕႐ံုသည္မဟုတ္။ လူ၏ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ အယူအဆမ်ားကို လည္း တိုးတက္ေစရမည္။ ရာဇ၀င္သိ႐ံုသာမဟုတ္၊ ရာဇ၀င္ကို ဖန္တီးႏိုင္ေစရမည္။ ေလာကဓာတ္ ပညာကို သိ႐ံုသာမဟုတ္၊ ေလာကဓာတ္ပညာကို တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ေစရမည္။ ေလာကအေၾကာင္းကို နား လည္ေစ႐ံုသာမဟုတ္၊ သည့္ထက္ေကာင္းေသာ ေလာကကို ဖန္ဆင္းႏိုင္ေစရမည္။ ေလွနံဓားထစ္ ဆိုေသာ အလုပ္၊ အေျပာ၊ အေတြးတို႔မွာ ပညာ၏ အဓိပၸာယ္ ဆန္႔က်င္ဘက္ေပတည္း’ ဟု အျမင္ က်ယ္စြာ ရွင္းျပခဲ့ေလသည္။ ယခုအခါ စစ္အုပ္စု၏အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္၌ ေမးခြန္းေပါက္၊ အလြတ္က်က္၊ အမွတ္ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္၊ ခိုးခ်ပညာေရးစနစ္ႏွင့္ အလံုးစံု ပ်က္စီးေနေသာ ပညာေရးစနစ္ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း သာ ျမင္ေတြ႔လွ်င္ ရင္က်ဳိးဖြယ္အတိပင္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ စာေပ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ တိုင္းျပည္၏ဦးစားေပးလိုအပ္ခ်က္အရ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္၊ စစ္ေရးေခါင္းေဆာင္ လုပ္ေနရေသာ္လည္း သူအမွန္တကယ္ ျဖစ္ခ်င္သည့္ အာသီသမွာ စာေရးဆရာဘ၀ ျဖစ္သည္။ ၁၉၄၇ခုႏွစ္ ေမလ (၃၀) ရက္ေန႔တြင္ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းလမ္းရွိ ဖဆပလဌာနခ်ဳပ္၌ ျပဳလုပ္ေသာ သတင္းစာဆရာမ်ား အ စည္းအေ၀းတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ‘လြတ္လပ္ေရးရတဲ့ အခ်ိန္အထိေတာ့ က်ဳပ္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရအံုးမွာပဲ၊ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးလို႔ ပါတီတိုက္ပြဲေတြ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ဳပ္က မပါခ်င္ဘူး။ ေဘးဖယ္ေနမယ္။ သူမ်ားေတြလုပ္တာ ထုိင္ၾကည့္ၿပီး စာအုပ္ေရးမယ္’ ဟူ၍ သူ၏ ခ်င္ျခင္းကို ဖြင့္ဟေျပာၾကားခဲ့သည္။ ဗိုလ္ ခ်ဳပ္၏ ထိုေျပာစကားသည္ ၀မ္းသာစရာ ေကာင္းသလို ၀မ္းနည္းဖြယ္လည္း ေကာင္းလွသည္။ ၀မ္းသာစရာ ေကာင္းသည္က စာေရးဆရာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းထံမွ ယူ၍ မကုန္ခန္းႏိုင္သည့္ စာေပဗဟုသုတ ဟင္းေလး အိုးႀကီး ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရမည္ကိုျဖစ္ၿပီး ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းသည္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို အရည္အခ်င္းျပည့္၀သည့္ ႏိုင္ငံ ေရးသမားေကာင္းတေယာက္ ႏိုင္ငံေရးေလာကမွ ေဘးဖယ္ေနခ်င္ေလာက္ေအာင္ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ေဖာ္ကိုင္ ဖက္ေတြၾကားမွာ အတိုက္အခုိက္ေတြ၊ စားခြက္လုမႈေတြ၊ ေနာက္ေက်ာ ဓားႏွင့္ ထိုးမႈေတြ၊ တိုင္းျပည္ေကာင္း စားေရးထက္ ကိုယ့္အုပ္စု၊ ကိုယ့္ပါတီ အာဏာရေရး ေကာင္းစားေရးအတြက္သာ ဦးတည္လုပ္ေဆာင္မႈေတြ ရွိလာမည္ကို ႀကိဳတင္ျမင္ေတြ႔ေန၍လားဟု ေတြးစရာ ျဖစ္ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ မကြယ္လြန္မီ အခ်ိန္အထိ ႏိုင္ငံေရး၊ ပညာေရး၊ စစ္ေရး၊ ေလာကီေရးရာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားစြာကို ေရး သားခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေရးသားခဲ့သည့္ စာမ်ားတြင္ သူ၏ တိက်ရွင္းလင္း အားေကာင္းေသာ စကားေျပအေရး အသားႏွင့္ ဦးတည္ခ်က္ေရာက္ေအာင္ ထိထိမိမိ ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ ေရးသားတတ္ပံုကို အားက်အတုယူ ဖြယ္ ေတြ႔ရသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ထုတ္ အိုးေ၀မဂၢဇင္းတြင္ ဂုဏ္ျပဳေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ‘ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္စာေပ’ ဟူ ေသာ ေဆာင္းပါးတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ေခတ္မီမီ ကမၻာၾကည့္ ၾကည့္ျမင္တတ္ပံုကို အထင္အ ရွားေတြ႔ရသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ‘တကမၻာလံုးဟာ ယခုအခါ ေခတ္ေျပာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္အခါႀကီးျဖစ္ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ကမၻာႀကီးနဲ႔အတူ ေခတ္ေနာက္မက်ေအာင္ လိုက္ၾကစုိ႔။ ကမၻာ့ဇာတ္ခံု ႀကီးမွာ ကမၻာ့ေတးသံလိုက္၍ ကႏိုင္တဲ့ ဗမာျပည္ႀကီးျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးျပဳျပင္ၾကစို႔။ ဗမာျပည္ႀကီး ကို လြတ္လပ္ၿပီး တိုးတက္ထြန္းကားတဲ့ တိုင္းျပည္ျဖစ္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ႀကိဳးစားၾကစို႔။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔အားလံုး စစ္သားေရာ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေရာ၊ စာေရးဆရာေရာ၊ သတင္းစာဆရာေရာ၊ ဗမာတ မ်ဳိးသားလံုး ယခုေျပာတဲ့အတိုင္း ေခတ္ေျပာင္းအလုပ္ကို တူၿပိဳင္ၿပိဳင္လုပ္ကိုင္ၾကပါစို႔’ ဟု ေျပာၾကား ခဲ့သည္။ ယေန႔ေခတ္လို ဂလိုဘယ္လိုက္ဇ္ ျဖစ္လာမည့္ အခ်ိန္ကာလကို ႀကိဳျမင္၍ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ထိုသို႔တိုက္ တြန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္မည္ဟု ထင္ျမင္မိရင္း စစ္အာဏာရွင္တို႔ ဖ်က္ဆီးခဲ့သည့္ တုိင္းျပည္အေၾကာင္း စဥ္းစားကာ ရင္ နင့္ရင္နာ ျဖစ္ရေလသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး
တိုင္းျပည္တြင္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေတြးတတ္ေခၚတတ္ စဥ္းစားတတ္သည့္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ မရွိမွ သူတို႔ အာဏာတည္ျမဲေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ဟု စစ္အာဏာရွင္ေတြ ေတြးပံုေပၚသည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ အာဏာရွင္ ဗိုလ္ေန၀င္း လက္ထက္မွ ယေန႔အာဏာရွင္ ဗိုလ္သန္းေ႐ႊ လက္ထက္အထိ ျမန္မာျပည္တြင္ ႏိုင္ငံ ေရးသမား မ်ဳိးဆက္ျပတ္ေအာင္ စနစ္တက် လုပ္ေဆာင္ခဲ့၊ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ အာဏာရွင္တို႔က ႏိုင္ငံေရးသမား ဆိုသည္ကို ေခြးေလွးၾကမ္းပိုးဟု လူၿပိန္းေတြက ျမင္လာေအာင္၊ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ေဆာင္ျခင္းကို လူညစ္ပတ္ေတြ အလုပ္ဟု ထင္ျမင္ေအာင္ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကမူ တိုင္းျပည္ တိုးတက္ ထြန္းကားေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းေတြ မ်ားမ်ားရွိဖို႔ လိုအပ္ပံု၊ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ေဆာင္ျခင္း၏ မြန္ျမတ္ ပံုတို႔ကို ၁၉၄၀ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလထုတ္ ဒဂုန္မဂၢဇင္း၌ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ‘ႏိုင္ငံေရးအမ်ဳိးမ်ဳိး’ ဟူသည့္ ေဆာင္းပါး တြင္ အရိပ္အႁမြက္ ထည့္သြင္းေရးသားခဲ့သည္။
ထိုေဆာင္းပါးတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ‘အစိုးရဟု ျဖစ္ေပၚလာစဥ္ကပင္ လူေတြ တရားမေစာင့္ႏိုင္၍ျဖစ္၏။ လူ ေတြသာ တရားေစာင့္ႏိုင္လွ်င္ အစိုးရ ရွိေတာ့မည္မဟုတ္။ ဤကား ဗမာ့က်မ္းဂန္ေတြ၌ပင္ရွိ၏။ လူ ေတြတရား မေစာင့္ႏိုင္သည့္ အေၾကာင္းမွာလည္း ေလာဘတရားေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ေလာဘတရား ျဖစ္ျခင္းမွာလည္း ပုဂၢလိက ပစၥည္းေပၚလာသျဖင့္ ငါ့ဟာ၊ ငါ့အိမ္၊ ငါ့ျခံ စသျဖင့္ ငါတည္းဟူေသာ သကၠာယဒိဌိ အရင္းခံသည့္ ေလာဘ၊ ထိုေလာဘေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေဒါသ၊ ထိုေလာဘ ေဒါသမီး တို႔ေၾကာင့္ ေမာဟတည္းဟူေသာ မသိမလိမၼာ မိုက္မဲမႈျဖစ္လာ၏။’
‘ဦးဘေဘႀကီး ေျပာသလို ညစ္ပတ္တဲ့ အလုပ္လား ဆိုသည့္ ေမးခြန္းကိုလည္း ေျဖလို၏။ ဦးသိန္း ေမာင္ႀကီးကေတာ့ ၀န္ခံသြားရွာၿပီ။ ညစ္ပတ္တယ္တဲ့ သူေတာ့ မလုပ္ခ်င္ဟု ေျဖခဲ့ၿပီ။ ေတမိမင္း အားက်လို႔ ထင္၏။ ယခုေတာ့ ဆြဲခ်ေခၚတဲ့ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။ အမွန္မွာ ႏိုင္ငံေရးသည္ ေလာကီေရးပင္ ျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံေရးမွာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားမဟုတ္။ သို႔ေသာ္လည္း ေလာကီ ရွိမွလည္း ေလာကုတ္ရွိႏိုင္၏။ ေလာကုတ္ရွိမွလည္း ေလာကီ တည္ႏိုင္၏။ အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ ႏိုင္၏။
လူေတြသည္ ျပဳျပင္လို႔ရ၏။ ျပဳျပင္လို၏။ တိုးတက္လို၏။ ဤအခ်က္မွာ ထင္ရွားေနေပၿပီ။ စင္စစ္ ႏိုင္ငံေရးမွာ ထိုျပဳျပင္ တိုးတက္လိုသည့္ ပင္မတရားႀကီးတရပ္ပင္ ျဖစ္၏။ ထိုတရားကား ေလာကီ နိဗၺာန္ကို ေနာက္ဆံုးရည္မွန္းေပ၏။ ထို၌ေၾကာင့္ အဘယ္မွာလွ်င္ ညစ္ပတ္ရေပမည္နည္း’ ဟု ျပတ္ ျပတ္သားသား ေရးသားခဲ့သည္။
ထိုေဆာင္းပါးထဲတြင္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေဆာင္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း ‘မိမိကိုယ္ကို နာမည္ႀကီးေအာင္၊ ႂကြယ္ ၀ေအာင္ လုပ္တတ္သည္မွာ ႏိုင္ငံေရးမဟုတ္။ တိုင္းျပည္ေကာင္း ေအာင္လုပ္တတ္မွ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ ၏’ ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္က သတိေပးေရးသားခဲ့ေသး၏။
ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ေဆာင္ရာ၌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ စိတ္ေစတနာ သန္႔စင္ပံုကို ပင္လံုညီလာခံ ေအာင္ ျမင္စြာ က်င္းပၿပီးစီးခဲ့သည့္ အထိမ္းအမွတ္ ညစာစားပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ရင္တြင္းလာ စကား ကို ေထာက္႐ႈၿပီး သိျမင္ႏိုင္သည္။ ထိုညစာစားပြဲတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ‘ကြၽန္ေတာ္ ဒီကို ေရာက္လာတဲ့ကိစၥ နား လည္တာ တခုရွိပါတယ္။ ဘာလဲဆိုရင္ ဗမာျပည္ႀကီး လြတ္လပ္ေစခ်င္တယ္၊ ညီၫြတ္ေစခ်င္တယ္၊ ႀကီးပြားေစခ်င္တယ္ သည္ဟာပါဘဲ။ တိုင္းျပည္ လြတ္လပ္ေအာင္၊ ညီၫြတ္ေအာင္၊ ႀကီးပြားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆိုတာကို လြန္ခဲ့တဲ့ (၁၀) ႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး ႀကိဳးစားလာပါတယ္။ ေနာင္လည္း ႀကိဳးစားပါဦးမယ္။ လံုးလံုးလြတ္လပ္တဲ့ကိစၥ ၿပီးျပတ္သည္အထိ ႀကိဳးစားပါမယ္’ ဟု ရင္ထဲတြင္ရွိ သည့္အတိုင္း အ႐ိုးသားဆံုး ေျပာၾကားခဲ့ေလသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ လူဘ၀တြင္ ေနထိုင္သြားသည့္ အခိုက္အတန္႔ေလး အ တြင္း၌ မွတ္ေက်ာက္မ်ားစြာ အတင္ခံႏိုင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္မႈ၊ ရဲရင့္မႈ၊ ယုံၾကည္သည့္အတိုင္း ေျပာဆိုလုပ္ေဆာင္မႈ၊ ကိုယ္က်င့္သီလေကာင္းမြန္မႈ၊ ရပ္တည္ခ်က္ ခိုင္မာမႈ၊ ဆံုးျဖတ္ခ် ရာတြင္ ျပတ္သားမႈ၊ မွန္ကန္သည့္ ဦးေဆာင္မႈကို ေပးႏိုင္မႈ၊ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကို မေၾကာက္မ႐ြံ႕ ေနာက္မတြန္႔ ဘဲ တစိုက္မတ္မတ္ လုပ္ေဆာင္တတ္မႈ၊ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ဳိးအေပၚ စိတ္ေစတနာ ႀကီးမားမႈ၊ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အ နစ္နာခံလိုစိတ္ အျပည့္ရွိမႈ၊ ႏိုင္ငံေရးကို ႏံွ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ ေလ့လာၿပီး လက္ေတြ႕က်က် အေျဖရွာႏိုင္မႈ၊ အနာဂတ္ကို ႀကိဳျမင္တတ္ၿပီး အရွည္သျဖင့္ ေတြးေခၚလမ္းျပေပးႏိုင္မႈ … စသည့္ အရည္အခ်င္းေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာႏွင့္ လူ႔ ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းသြားခဲ့သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ပုဂၢိဳလ္ထူးအား က်ေနာ္ တမ္းတမိသည္မွာ အဆန္းမဟုတ္ဟု ထင္ သည္။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္အား စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းေနရ ဆဲျဖစ္သည့္ ယခုလိုအခ်ိန္ကာလမ်ဳိးတြင္ သူ႔ကိုပို၍ပင္ တမ္းတမိသည္။ သူသာ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနခဲ့လွ်င္ …၊ သူသာ ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုတြင္ ပါ၀င္ခဲ့လွ်င္ … ၊ သူသာ ေတာ္လွန္ေရး နယ္ပယ္ထဲတြင္ ရွိေနခဲ့လွ်င္ …။ မည္သို႔ေသာ ေခါင္းေဆာင္မႈ ေပးမည္နည္း၊ ပစၥကၡ ႏိုင္ငံေရးအေျခေနေတြ အားလံုးကို မည္သို႔ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ မည္နည္း၊ စစ္အာဏာရွင္ေတြကို ဘယ္နည္းဘယ္ပံု ရင္ဆိုင္အႏိုင္ယူမည္နည္း … စသည္ျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္းတည္းဟူေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းတေယာက္၊ စစ္ေရးေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတေယာက္ကို တမ္းတ ကာ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ေနမိေလသည္။
ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ
(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ဆက္စပ္ရာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားမွ ကူးယူမွတ္သားထားသည့္ မွတ္စုမ်ားကို ကိုးကားပါသည္။)

No comments:

Post a Comment