Friday, 21 November 2014

ဘုရားရွင္၏ ဝတ္ေၾကြးေတာ္ ၁၀ ပါး ႏွင့္ က်ေတာ္အေတြးအျမင္မ် ား

 

က်ေတာ္ လူမွန္းသိစအရြယ္ေလာက္က ဘုရားရွင္ မွာ ဝ႗္ေၾကြးေတာ္ ၁၀ ပါးရွိတယ္ လို ့ လူၾကီးသူမမ် ားရဲ့ အေျပာရ ၾကားဖူးခဲ့ ရပါတယ္။ ဒီလို ဘုရားရွင္မွာ ဝ႗္ေၾကြးရွိတယ္ ဆိုတာနဲ ့ ပါတ္သက္ျပီး က် ေတာ္ အေတာ္ေလးဘဝင္ မၾကပါဘူး၊ ဒီ လိုျဖစ္ေနတာႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက် ာ္ ရွိခဲ့ရပါျပီ က်ေနာ္ မိလိႏၵ ပညာ စာအုပ္ကို လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၃၀ ေလာက္ထဲက ဖတ္လာတာပါ ဒီစာအုပ္ထဲမွာ က်ေတာ္တို ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္မွာ ဝ႗္ေၾကြး မရွိဘူး ဆိုတဲ့ မူ မ်ိဳ းကို လက္ကိုင္ထားျပီးေရးသြားတာကို ဖတ္ခဲ့ရေတာ့ ရင္ထဲမွာ ပီတိ ျဖစ္ခဲ့ရဖူးျပီး သို ့ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ် ားကေရာ
တစ္ခ်ိ  ့လူေတြက ဘုရားရွင္ရဲ့ ဝ႗္ေၾကြးေတာ္ မ် ားအေၾကာင္းေတြ ေျပာလာတဲ့အခါမွာ က်ေတာ္ ႏွစ္လံုးသားမွာ ျဖစ္ရတဲ့ ဘုရားရွင္ကို ရိုေသမွဳ ၾကည္ညိဳ မွဳ ေတြကို ပ်က္စည္းေအာင္ လုပ္ေနၾကသလိုပါဘဲ။ လူေတြ ရဲ့ အေျပာက နားမလည္လို ့ ပညာနည္းလို မသိလို ေျပာေနတာဘဲ လို ့ ေျဖလို ့ရေပမဲ့ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ် ားက ေျပာတာကိုၾကားနာရတဲ့ အခါမွာ တရားေဟာဆရာေရာ တရားနာတဲ့ က်ေတာ္မွာပါ အက်ိဳ းမမ် ားဘဲ အကုသိုလ္ ျဖစ္ရတာကို ျမင္ေစလိုပါတယ္။ က်ေတာ္က တရားနာသူပါ သံဃာ ေတာ္ဆိုတာ ဒါယကာ ဒါယိကာမ တို ့ သဒၵါ တရားပ်က္ေစမဲ့ စကားေျပာရင္ အျပစ္ျဖစ္လို ့ပါဘဲ၊ ဒါကို အရွင္သာရိပုတၱရာ ရဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခုက သက္ေသျပထားပါတယ္၊ ဒီစာကိုေတာ့ က်ေနာ္က က်ေတာ္ ဆရာလို ကို ့ဘာသာ ကိုယ္မွတ္ယူထားတဲ့ ဆရာ နႏၵာသိန္းဇံ ရဲစာအုပ္ထဲမွာ ဖတ္ဖူးခဲ့တာပါ။ အရွင္သာရိပုတၱရာ ကို ဥပသကာ တစ္ဦးက သဃၤန္း သံုး စံု လွဴ ဘို ့ပင့္အသြား လမ္းမွာ ေရေျမာင္းေလး ေတြကိုျဖတ္ရပါတယ္၊ ပထမ ေရေျမာင္းကို ေရာက္ေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာက ခုန္ေက် ာ္လိုက္ေတာ့ ဒါယကာစိတ္ထဲမွာ ျဖစ္တာက ဒီပုဂၢိဳလ္ၾကီးဟာ သီလသမာဓၶိ ဒီေလာက္ၾကီးျပီး သိကၡာအေတာ္နည္းပါလား ဆိုျပီး လွဴ မဲ့ သဃၤန္း သံုးစံုထဲက တစ္စံုေလွ် ာ့လိုက္တယ္ မလွဴ ေတာ့ဘူးတဲ့၊ ဒီလိုနဲ ့ဆက္သြားေတာ့ ေနာက္ေရေျမာင္းတစ္ခုကို ေရာက္ေတာ့လဲ အရွင္သာရိပုတၱရာက ထပ္ခုန္ေက် ာ္ျပန္တယ္၊ ဒီအခါမွာလဲ ဒါယကာကလဲ ခုဏကလို ဘဲ အၾကံျဖစ္ျပီး ေနာက္ထပ္ သဃၤန္းတစ္စံုကို မလွဴ ေတာ့ဘူး ဆိုျပီး ထပ္ေလွ် ာ့တယ္၊ ဒီလိုနဲ ့ဆက္သြားတဲ့ အခါမွာ ေနာက္ထပ္ေရေျမာင္း တစ္ခုကိုထပ္ျဖတ္ရမဲ့ အျဖစ္ၾကံဳ ေတာ့ ဒီအၾကိမ္မွာေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာဟာ ေရေျမာင္းကို ခုန္ျပီး မေက် ာ္ေတာ့ဘဲ ေရေျမာင္းထဲကေနဘဲ ဆင္းေလွ် ာက္သြားတာကို ေတြေတာ့ ဒါယကာဟာ အေတာ္ေလး အံ့အားသင့္သြားျပီး မေမးဘဲ မေနနိဳင္ေအာင္ျဖစ္ျပီး အရွင္သာရိပုတၱရာကို အဘယ့္ေၾကာင့္ ခုန္ေက် ာ္ျပီး မသြားတာလဲလို ့ေမးေလွ် ာက္ေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာက ေျဖရာမွာ " ဒါကာ ငါတို ့ရဟန္းသံဃာ မ် ားဆိုတာ ဒါယကာ ဒါယကာမမ် ားရဲ့ သဒၵါ တရားပ်က္ေအာင္ မလုပ္ရဘူး တကယ္လို ့ဒီ ေရေျမာင္းငယ္ကို သာ ငါ ခုန္ေက် ာ္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္ သင့္စိတ္ထဲမွာ က်န္ေနတဲ့ ေနာက္ဆံုးသဃၤန္းကိုေတာင္ သင္လွဴ ေတာ့မွာ မဟုပ္လို ့ ငါ့မွာလဲ အျပစ္ျဖစ္မယ္ သင့္မွာလဲ သဒၵါတရား ပ်က္မယ္ ဒါေၾကာင့္ ငါဒီေနာက္ဆံုးေရေျမာင္းကို မခုန္ျခင္းျဖစ္တယ္ " လို ့ေျဖခဲ့တယ္။ ဒါဟာ ရဟန္းသံဃာ က သူစည္းသူေစာင့္တဲ့ အေၾကာင္းေလးပါ။ ဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ် ားက က်ေတာ္ကို ေျပာလာၾကမွာ ပါဘဲ ငါတို ့သံဃာေတာ္ေတြဆိုတာ တရားထဲမွာ အရွိကို ေဟာေျပာေနတာ မင္းသဒၵါပ်က္ ေအာင္ ေဟာေနတာ မဟုပ္ဘူး၊ စာထဲမွာ အရွိကို အရွိတိုင္း ေဟာေျပာေနၾကတာလို ့ေျပာၾကမွာပါဘဲ။ ဒီ ဝ႗္ေၾကြးေတာ္ ၁၀ ပါးဟာ ပါ႒ိေတာ္အလာအတိုင္းေဟာတာလို ့ေျပာၾကမယ္ထင္တာပါဘဲ။ ဒီေတာ့ ဒီ Post ကိုဖတ္ရေသာ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ် ားအေနျဖစ္ ဘုရားရွင္ရဲ့ ဝ႗္ေၾကြး ေတာ္ကို ပိ႗ကပ္ ေတာ္ထဲက ဘယ္ နိကယ္ ထဲမွာ ပါတယ္ ဆိုတာကို လမ္းညြန္ေတာ္မူၾကပါဘုရား တပည့္ေတာ္ရွာေဖြျပီးဖတ္နိဳင္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရား ရဲ့ ဝ႗္ေၾကြးေတာ္ ၁၀ ပါးထဲ က ဘုရားရွင္ ဝမ္းေတာ္လား ျပီး ေနာက္ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳ ရာမွာ ဝမ္းေတာ္လား တာကို ဝ႗္ေၾကြး တစ္ပါးအျဖစ္ ေဟာေနတာကို မၾကာခဏ ၾကားနာရပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းနဲ ့ ပါတ္သက္ျပီး ဘုရားရွင္ဟာ ဘာလို ့ဝ႗္ေၾကြး ရွိေနရတာလဲ လို ့စဥ္းစားမိပါတယ္။ ေလးသေခၤ် နဲ ့ ကမၻာတစ္သိမ္းပါရမီျဖည့္လာတာ ပါရမီ ၁၀ ပါး အျပားသံုးဆယ္ ကိုျဖည့္ရတာပါဘဲ အျခား အျခားေသာ ဘုရားရွင္ေတြလဲ ပါရမီ ၁၀ ပါး အျပားသံုးဆယ္ ကိုျဖည့္ရတာဘဲမဟုပ္ပါလား။ ဘာျဖစ္လို ့ က်ေတာ္တို ့ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားမွာ မွ ဝ႗္ေၾကြးက လာရွိေနတာလဲ ဆိုတာကို နားကိုမလယ္နိဳင္ေလာက္ေအာင္ျဖစ္ရတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ့ ဒါန ပါရမီေနရာမွာ ဖြဲဆိုထားတာ ေတြထဲက မ် က္လံုးကို ထုပ္လွဴ ခဲ့တာကို ေရတြက္မယ္ ဆိုရင္ ေဟာဒီ စၾကၤာဝ႒ာ ထဲ က ၾကယ္ေတြထက္ေတာင္ မ် ားျပားပါတယ္၊ အေသြးေတာ္ေတြကို လွဴ ခဲ့တာဟာ ဆိုရင္ သမုဒၵရာေတြထဲ က ေရ ေတြထက္ေတာင္ မ် ားျပားပါတယ္ ဆိုပါတယ္၊ ဒီေလာက္လွဳ ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳ လ္ ၾကီးမွာ ဒီဝတ္ေၾကြးေတြ ဘာလို ့ရွိရတာလဲ ဆိုတာ မစဥ္းစားဘဲ မေနနိဳ င္ေအာင္ပါဘဲ။ ဒီအတြက္ စာဖတ္ဖို အရန္းလိုေနျပီဆိုတဲ့ အသိနဲ ့ စာေတြဖတ္လာလိုက္တာ ခုေတာ့ က် ေနာ္ၾကည္ညိဳ ျမတ္နိဳးရေသာ ျမတ္စြာဘုရား ရွင္မွာ ဝ႗္ေၾကြးမရွိတာကို မိမိဘာသာ သက္ေသျပနိဳင္ ျပီလိုယူဆျပီး ဒီ Post ကိုေရးလိုက္တာပါ။ 

ဘုရားရွင္ ဝမ္းေတာ္လားရတဲ့ ဝ႗္ေၾကြးနဲ ့ ပတ္သက္လို ့ ကာလ ဝိပတၱိ ျဖစ္ေနတဲ့ သက္တန္း ၁၀၀ တန္းမွာ ပြင့္ေတာ္မူရတာကို အေၾကာင္းျပဳ ျပီး တစ္ခ်က္ ေျပာျပလိုပါတယ္။ ေနာင္ပြင့္မဲ့ အရိန္ေမေတၱယ် ဘုရား ဟာ အႏွစ္ ရွစ္ေသာင္းတန္းမွာ ပြင့္မွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ စကၠဝတၱိသုတၱံ ကို ပိ႗ကပ္သံုးပံုထဲပါ ဒီဃနိကယ္ မွာ ရွာဖတ္ပါ၊ ထို အရိန္ေမေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူတဲ့ အခါမွာ လူတို ့မွာ ျဖစ္မဲ့ ေရာဂါ သံုး မ်ိဳ းသာရွိတယ္ ထိုေခတ္လူတို ့ၾကံဳ ေတြ ့ရမဲ့ ေရာဂါကေတာ့

 ၁။ တပ္မက္ျခင္းေရာဂါ။
၂။ ဆာေလာင္ျခင္း ေရာဂါ။
၃။ အိုျခင္း ေရဂါ။  

ဆိုတဲ့ ဒီေရာဂါ သံုးမ်ိဳ းသာျဖစ္မယ္ တဲ့ ဒီအခ်က္ကိုေထာက္ၾကည့္ရင္ အဲဒီ အရိန္ေမေတၱယ် ဘုရားလက္ထက္က လူေတြဟာ က် ေနာ္တို ့ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားထက္ ပါရမီ အရာမွာ ပိုသာေနၾကလို ့ပါလား ဆိုတာေမးစရာတစ္ခုျဖစ္လာပါတယ္။ ေရာဂါသံုးမ် ိဳ းသာ ရွိတဲ့ လူတို ့သက္တန္း ရွစ္ေသာင္း တန္းမွာ ပြင့္မဲ့ အရိန္ေမေတၱယ် ဟာ ပါရမီ ၁၀ အျပား ၃၀ အျပင္ေနာက္ထပ္ တိုးျပီးျဖည့္ထားတဲ့ ပါရမိေၾကာင့္ ဝ႗္ေၾကြးဆိုတာ မရွိတာလားဆိုတာ ေမးစရာ တစ္ခုျဖစ္လာပါတယ္။ 

ေနာက္တစ္ခုက က်ေတာ္တို ့ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား အာရုသခၤါရ အလႊပ္ခင္ က ဒီေသြးဝမ္းသြားတဲ့ ေရာဂါျဖစ္ပါေသးတယ္၊ ဒီအၾကိပ္မွာ ျဖစ္တဲ့ ေသြးဝမ္းသြားတဲ့ဒါကိုဆင္ျခင္ျပီး ျမတ္စြာဘုရားဟာ အာရုပါလာက ဖလသမာပတ္ ဝင္စားေတာ္မူျပီး ထိမ္းခဲ့ပါတယ္၊ ဒီသမာပတ္ဟာ ဘုရားရွင္တို ့ရဲ့ သက္ေတာ္နဲ ့ေရာဂါေဝဒနာေတြကို ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ သမာပတ္ပါ။ ဒီအခါမွာ ဘုရားရွင္က သူ ့ရဲ အာရုကိုၾကည့္ေတာ့ ေနာင္သံုးလ ဆိုပရိနိဗၺာန္ျပဳရမယ္ ဆိုတာျမင္ျပီး ေရွးေရွး ဘုရားရွင္ တို ့ရဲ့ထံုးအရ သက္တန္းရဲ့ ငါးပံု ပံုရင္ ေလးပံု မွာပရိနိဗၺာန္ ျပဳရတာကို ျမင္ေတာ္မူျပီး အာရုသခၤါရ ကို လႊပ္ေတာ္မူတာျဖစ္ပါတယ္။ အာရုသခၤါရ လႊပ္တယ္ဆိုတာက လည္း အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့ အသက္ကိုေစာင့္ေရွာက္တဲ့ အာရုပါလက ဖလသမာပတ္ ကိုမဝင္စားေတာ့ဘူး လို ့ဆံုးျဖတ္လိုက္တာကို အာရုသခၤါရ လႊပ္တယ္ေခၚတာပါ။ ( အၾကယ္ကိုသိလိုပါက ေနာက္ဆံုး ၁၀ လ ျမတ္ဗုဒၶ မွာေလ့လာပါ ) ဒီလို ေသြးဝမ္းသြားတာ ႏွစ္ၾကိမ္ျဖစ္ခဲ့ ျပီး ပထမ အၾကိပ္ျဖစ္တဲ့ ေသြးဝမ္းသြားတဲ့ ေရာဂါကို ဘာလို ့ ဝ႗္ေၾကြးေတာ္ ထဲထဲ့ရည္တြက္ျခင္းမျပဳ ရတာလဲ ဆိုတာ စဥ္းစာစရာပါဘဲ။ ပထမ အၾကိပ္ျဖစ္တဲ့ ေသြးဝမ္းသြားတဲ့ ေရာဂါ ေဟာင္းဟာ အာရုပါလာက ဖလသမာပါတ္ ဝင္စားျပီးထိမ္းထားလိုက္တာ သံုးလ ခံပါတယ္ သံုးလျပည့္ေတာ့မဲ့အခါမွာ ဘုရားရွင္ဝင္စားေတာ္မူခဲ့ တာ့ အဲဒီ ဖလသမာပါတ္အာနိသင္ လဲျပယ္လို ့ ပရိနိဗၺာန္ဝင္ရေတာမဲ့ အခ်ိန္မွာ ဒီေသြးဝမ္းသြားတဲ့ ေရာဂါ ျပန္ဝင္လာတာပါ လို ့ မိလိႏၵပညာ မွာလဲ ဆိုထားပါတယ္။  က်ေတာ္ ဒီလို နားလည္လိုက္တာ မွား တယ္ ဆိုရင္ စာနဲ ့ေပနဲ ့ေထာင့္ျပေပးၾကပါ၊ ဒီေတာ့ က်ေတာ္ အျမင္မွာ ျမက္စြာဘုရား ဝမ္းေတာ္လားရတာဟာ ဝက္သားဟင္း စားရလို ့ မဟုပ္သလို ဝ႗္ေၾကြးေတာ္ေၾကာင့္လဲ မဟုပ္ဘူးလို ့ က်ေတာ္ ရဲရဲၾကီး ယံုၾကည့္ေနပါတယ္။

ဘုရားရွင္ရဲ့ ေနာက္ထပ္ ဝ႗္ေၾကြးေတာ္တစ္ခုက အမ် ားသိၾကတဲ့ အတိုင္း  ဒုကၠရစရိယာ ႏွစ္က်င့္ခဲ့တာကိုလည္း ဝ႗္ေၾကြးေတာ္ထဲ ထဲ့တြက္ျပထားပါေသးတယ္၊ က်ေတာ္ ကေတာ့ ဒါကိုလည္း ဝ႗္ေၾကြးလို ့ မျမင္ၾကပါဘူး၊ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ပါရမီ ၁၀ ပါး အျပား ၃၀ ကိုျဖည့္ရတာျခင္း အတူတူ ဘုရားရွင္ေတြမွာ မတူတာ အခ်က္ ေလးခ်က္ ရွိေနလို ့ပါဘဲ၊ ဘုရားရွင္တို ့မည္သည္ က်င့္ရတဲ့ကာလ သည္သာ မတူၾကသည္ရွိမယ္ ျဖည့္ရတဲ့ ပါရမီကေတာ့ အတူတူပါဘဲ။ ဘုရားရွင္မ် ားမွာ မတူညီတဲ့ အခ်က္ က ေလးခ်က္ရွိေနပါတယ္

၁။ အမ်ိဳ းဇတ္ မတူျခင္း။
၂။ ဒုကၠရစရိယ မတူျခင္း။
၃။ သက္ေတာ္ မတူျခင္း။
၄။ အရပ္ေတာ္ မတူျခင္း။

တို ့ျဖစ္ပါတယ္၊ ပါရမီ ၁၀ ပါး အျပား ၃၀ ျဖည့္ၾကေသာ္လဲ ဤ အခ်က္ေလးခ်က္ကား ဘုရား တစ္ဆူနဲ ့ တစ္ဆူ မတူၾကေပ က်န္ ေသာ ဘုရားအျဖစ္သို ့ေရာက္ျပီးေနာက္ မူကား အသြင္သာဏၱန္၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ဝိမုတၱိ၊ အရဟတၱဖိုလ္၊ အရဟတၱဖိုယ္ ကို ဆင္ျခင္ေသာဥာဏ္၊ ေဝသာရဇၨဥာဏ္ေတာ္ေလးပါး၊ ဘုရားရွင္တို ့၏ အားေတာ္ဆယ္ပါး၊ အာသာဓာရဏ ဥာဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါး၊ ဘုရားဥာဏ္ေတာ္ တစ္ဆယ့္ေလးပါး၊ ဘုရား၏ဂုဏ္ေက်းဇူး တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါး၊ အလံုးစံုေသာ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္တို ့အားျဖင့္ထူးျခားခ်က္ မရွိေတာ့ ေပ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားတစ္ပါး ႏွင့္ တစ္ပါး ဒုကၠရစရိယ မတူတာကို မသိဘဲ ဒုကၠရစရိယ ေျခာက္ႏွစ္က်င့္တာကို ဝ႗္ေၾကြးေတာ္ အျဖစ္ရည္တြက္တာဟာ ဘုရားအေပၚမွာ ဘယ္အညိဳ းနဲ ့ေျပာဆိုေနၾကတယ္ ဆိုတာကို က်ေတာ္ နားမလည္နိဳင္ေတာ့ပါဘူး၊

က်ေတာ္တို ့ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားမွာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳ ခါနည္း ေရဆာလို ့ေရေသာက္ လိုတဲ့ အခါမွာ လွည္း ၅၀၀ ျဖတ္ေမာင္းထားလို ့ ေရေနာက္ေနတာကို လည္း ဝ႗္ေၾကြးေတာ္ ဆိုျပီး ထဲ့ေရတြက္ထားပါေသးတယ္၊ ဘုရားရွင္ဟာ အဲဒီေရအေနာက္ကိုဘဲ ေသာက္ေတာ္မူရတယ္ဆိုရင္ထားပါေတာ့ ဘုရားရဲ့ ဘုန္းတံခိုးေၾကာင့္ ညီေတာ္ အာနႏၵာ ျမစ္ထဲဆင္းေရခတ္ေတာ့ ဒီေလာက္ လွည္း ၅၀၀ ေမာင္းထားတဲ့ ေရဟာ သူ ့အလို လို ၾကည္ေပးသြားတာကို ဘာ့ေၾကာင့္ ဘုရားရဲ့ ဝ႗္ေၾကြးလို ့ ေျပာျခင္ရတာလဲ ဆိုတာ က်ေတာ္နားကို မလည္ေတာ့ဘူး ဒီျပႆ      နာေလးေတြ ဟာ အေသးဖြဲေလးေတြပါ။ က်ေတာ္ ဟာ ဘုရားရွင္ရဲ့ ဝ႗္ေၾကြးေတာ္ ၁၀ ပါး ဆိုတာကို တစ္ဆင့္နားၾကားဖူးတာပါ ၁၀ ပါးလံုးကို မသိပါဘူး သီလဲ မသိျခင္ပါဘူး၊ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ခါးနာတာကိုလည္း ဝ႗္ေၾကြးတဲ့၊ အေျချမစ္မရွိတဲ့ ဘုရားရွင္ေပၚကို စြပ္စြဲခ်က္ ေတြကို ေနာက္ထပ္ ရွင္းမေနလို ေတာ့ဘူး။ 
ဒီေန ့ ဆရာေတာ္ သံဃာ ေတာ္မ် ားကို မရုမေသ ေျပာျခင္း ပုဒ္ခတ္ျခင္း ဆိုတာ က်ေတာ္စိတ္ အစဥ္မွာ စိုးစဥ္မွ် မရွိပါဘူး၊ သို ့ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ရဲ့ ဝ႗္ေၾကြးလို ့ ေျပာလိုက္တိုင္း ေျပာလိုက္တိုင္း မန္လည္ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးရဲ့ လကၤာ ကို ရြတ္ျပေတာ့တာပါဘဲ၊ မန္လည္ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး ေျပာတယ္ လို ့သာ ၾကားၾကား ေနရျပီး ဘယ္နိကာယ္ ထဲက ဘယ္ သုတၱံ ထဲ မွာ ေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ ဝ႗္ေၾကြးကို ေဟာထားပါတယ္ လို ့ေျပာတာကို ေတာ့ မၾကားရပါဘူး။ ဒါဟာ မေသျခာတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေတာ္ မသိေသးလို ့ ျဖစ္နိဳင္ပါတယ္ ဒီေတာ့ သီၾကေသာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ် ား အေနျဖင့္ တည့္ေတာ္၏ ယံုမွား ကို ေျဖေဖ် ာက္ေစျခင္းမွာ ဘုရားရွင္၏ ဝ႗္ေၾကြးေတာ္ ၁၀ ပါး ကို ျပသေပးထားေသာ နိကယ္မ် ား သုတၱံ မ် ားရွိပါသ တပည့္ေတာ္ကို သနားေသာအားျဖင့္ ညြန္ျပေပးၾကပါဘုရား။  ေနာက္တစ္ခု က ကာလမ ပံုဏၰား သုတၱံ မွာ ဘုရားရွင္ဟာ ေျပာတိုင္း မယံုဖို ့အခ်က္ ၁၀ ခ်က္ ျပသေပးထားပါေသးတယ္ 

၁။ ။ (မာအႏုႆေ   ဝန) တစ္ဆင့္စကား ေျပာသံၾကားကာမွ်ကို ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
 
၂။ ။ (မာပရမၼရာယ) ရိုးရာအစဥ္လာႏွင့္ ကိုက္ညီေသာစကားျဖစ္၍လည္း ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
 
၃။ ။ (မာကၠဳတိကိရာယ) ေရွးကဒီလိုျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္ဆိုတဲ့ (ေရွးထံုးရွိ၍လည္း) ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
 
၄။ ။ (မာပိ႗က သမၸဒါေနန) ပိ႗က (စာေပ က်မ္းဂန္) ႏွင့္ ကိုက္ညီတယ္ဆိုျပီးေတာ့လည္း ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
 
၅။ ။ (မာတကၠ ေဟတု)  မိမိကိုယ္တိုင္ ေတြးၾကံနိဳင္ရံုမွ်ႏွင့္လည္း (ဆင္ျခင္တံုတရား ႏွင့္ ညီသည္ ယုတၱိရွိသည္ဆိုျပီး) ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
 
၆။ ။ (မာနယေဟတု) နည္းမွီရယူရံုျဖစ္လည္း ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
 
၇။ ။ (မာအာကာရ ပရိဝိတေကၠန) အျခင္းအရာကို ၾကံစည္စိတ္ကူးျပိး (သေလာက်ရံုျဖစ္) ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
 
၈။ ။ (မာဒိဌိနိဇၥ်ာန ခႏၲ်ယာ) ငါတို႔သေဘာက်လက္ခံထားတဲ့အယူဝါဒႏွင့္ ကိုက္ညီတယ္ဆိုျပီးေတာ့လဲ ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
 
၉။ ။ (ေမာဘဗၺရူပ ပတာယ) မွတ္ထိုက္ယူထိုက္ လက္ခံထိုက္တဲ့ သေဘာပဲ ဆိုျပိးေတာ့လည္း ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။
 
၁၀။ ။ (မာသမေဏာ ေနာ ဂရုတိ) ငါတို႔ေလးစားတဲ့ ရဟန္းရဲ့စကားဆိုျပီးေတာ့လည္း ဟုန္ျပီမွန္ျပီဟူ၍ ခ်က္ခ်င္းအမွန္မယူေလႏွင့္၊ လက္မခံၾကေလႏွင့္။

ဒိအခ်က္ေတြကို ေထာက္ျပီး မိမိ ကိုယ္တိုင္ တရားအသိကိုရင္မွာ ပိုက္ နိဳင္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ရမည္ ဆိုတာေတြဟာ ျငင္း စရာ မရွိပါဘူး။ ဘုရား ရွင္မွာ ဘာဝ႗္ေၾကြးမွ မရွိတာကို အရွိအျဖစ္ ေျပာေနတာဆိုရင္ က်ေတာ္တို ့ရဲ့ ဘာသာဟာ ေထရဝါဒ မူထဲမွာ မပါေတာ့တာကို သတိရွိဖို ့လိုပါတယ္။

ဒါပါဘဲ ဘုရားရွင္ရဲ့ ဝ႗္ေၾကြးေတာ္ ၁၀ ပါ အေပၚ က်ေတာ္ ျမင္တာေလးကို တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္ မည္သူမဆို ပညာ ရွိ ဆန္စြာဝင္ေရာက္ ေဆြးေႏြးနိဳ င္ပါတယ္။ 

အနတၱ စၾကၤာဝ႒ာ 
21/11/2014

2 comments:

  1. ရေးခွင့်ပေးပါခဗျာ ။ ဝိပါက ဝဋ် အဝိပါကဝဋ် ကံမဝဋ် တွေကြောင့်သာ ဘဝဆိုတဲ့ အရာပိုင်ဆိုင်ရပါတယ်။ ဒီရုပ်တရားတွေ နာမ်တရားတွေပိုင်း‌ဆိုင်နေရတာကလည် ဝဋ်ပါပဲခင်ဗျာ။ဂေါတမြတ်စွာဘုရားရဲ့ ဖခင်ဟာ ဘုရားမဖြစ်စေတဲ့ စိတ်ရှိတဲ့အတွက် မြတ်စွာဘုရားကို လွတ်လပ်ခွင့်မပေးပဲ အိမ်ထောင်ပြုသားမွေးခိုင်းပါတယ် လောကီမှာ‌ပျော်နေဖို့ရာပေါ့ ဒါမှသာ သူဖြစ်စေချင်တဲ့စက်ြာဝတေးမင်းဖြစ်မယ်မဟုတ်လား ။ ဘုရားရှင်နိမိတ်ကြီးလေးပါးမြင်မှသာ တောထွက်ပါတယ် ဒုက္ခစရိယာမအောင်မြင်တာကလည်း ကံမဝဋ်ကြောင့်ပါပဲ။ ကံမဝဋ်ဆိုတာကြီးကတော့ ရုပ်နာမ်တည်သ၍ပါပဲလို့ကျနော်ဆပါတယ်။ ဘုရားလည်းလူပါပဲ

    ReplyDelete
  2. Casino de Casino de Casino de Casino Deutschland
    Welcome 전라북도 출장마사지 to Casino 수원 출장마사지 de 군산 출장안마 Casino de Casino deutschland, 화성 출장마사지 the best place to keep 세종특별자치 출장샵 your cash and watch the action. Sign up to receive your Welcome

    ReplyDelete